نامزدهای کانون برای جایزه آسترید لیندگرن 2022

تهران (پانا) - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای دومین سال پیاپی، حمیدرضا شاه‌آبادی و کتابخانه‌های سیار خود را به عنوان نامزد دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن در سال 2022 معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نامزدهای کانون برای جایزه آسترید لیندگرن 2022

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، با بررسی‌هایی که از آثار نویسندگان صورت گرفت، تصمیم بر آن شد که نامزدهای سال گذشته‌ی کانون «حمیدرضا شاه‌آبادی» در حوزه نویسندگی و در بخش پروژه‌های ترویج کتاب‌خوانی نیز، «کتابخانه‌های سیار» کانون در سال 2022 بار دیگر برای دریافت این جایزه معتبر معرفی شوند.
جایزه جهانی آسترید لیندگرن در سال 2002 با هدف دسترسی کودکان دنیا به داستان‌های خوب از سوی دولت سوئد راه‌اندازی شد. این جایزه به صورت سالیانه به یک فرد یا یک سازمان برای مشارکت ویژه در زمینه ادبیات کودک و نوجوان تعلق می‌گیرد.
این جایزه (با مبلغ 5میلیون کرون سوئد) بزرگترین جایزه جهانی ادبیات کودک و نوجوان و دومین جایزه بزرگ ادبی بعد از جایزه اسکار به شمار می‌رود.
آسترید لیندگرن، نویسنده صاحب‌نام سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی پی جوراب بلند» و «کارلسون روی بام» است.
وی در سال 2002 در سن 94 سالگی دیده از جهان فرو بست. دولت سوئد برای گرامی‌داشت یاد وی مسابقه‌ای جهانی با نام او پایه‌گذاری کرد، که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود.
به گفته‌ی مسئولان برگزاری این جایزه امسال 250 هیات انتخاب از 97 کشور جهان برای معرفی نامزدهای خود به این مسابقه معرفی شده‌اند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و انجمن نویسندگان ایران 4 هیأت‌معرفی کاندیدا از ایران برای جایزه سال 2022 هستند.
برنده سال گذشته این مسابقه ژان کلود مورلوا Jean-Claude Mourlevat نویسنده کودک و نوجوان فرانسوی بود که کتاب‌های خود را بر پایه افسانه و خیال به تصویر می‌کشد به طوری‌که نمونه‌ی مشابه آن در هیج جای دیگر پیدا نمی‌شود. او از سال 1997 کار خود را آغاز کرده است و تاکنون کتاب‌هایش به 20 زبان ترجمه شده است.
یادآوری می‌شود مراسم اهدای جایزه جهانی آسترید لیندگرن روز 10 خرداد 1400 به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار