حسینی خبر داد

اجرای جشنواره لاله‌های جاوید در آموزش و پرورش استثنایی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم اختتامیه جشنواره لاله‌های جاوید که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور روسای ادارات استثنایی استان‌ها و معاون پایگاه بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد گفت جشنواره لاله‌های جاوید با هدف زنده نگه‌داشتن یاد گنجینه‌های دفاع مقدس در آموزش و پرورش استثنایی به اجرا در آمد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای جشنواره لاله‌های جاوید در آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با تبریک سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: آزاد سازی خرمشهر اقتدار نظام و رزمندگان اسلام را به رخ جهانیان کشاند و روز آزاد سازی خرمشهر روز ماندگار دفاع مقدس و تاریخ ایران بود‌. صحنه هایی که رزمندگان در آزاد سازی خرمشهر رقم زدند، هویت و تاریخ کشور را رقم زد و آزاد سازی خرمشهر قطعه درخشان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بود.

حسینی با بیان اینکه گرامیداشت یاد خرمشهر از جمله مناسک گذار است اظهار کرد: گرامیداشت این روز با هدف پاسداشت دفاع مقدس و انتقال ارزش ها به نسل های بعدی انجام می شود.

وی گفت: امام فرمودند خدا خرمشهر را آزاد کرد که این جمله کلیدی در اذهان ماندگار شد و آزاد سازی خرمشهر آزاد سازی فقط یک شهر استراتژیک نبود بلکه اقتدار نظام و رزمندگان را در صحنه های بین المللی به رخ جهانیان کشید و ضریب نفوذ خط مقاومت و جهاد را افزایش داد.

معاون وزیر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس گفت: مقام معظم رهبری دفاع مقدس را یک گنجینه می داند و می‌فرمایند زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و حوادث دفاع مقدس از خود شهادت ارزشش کمتر نیست. گنجینه های دفاع مقدس باید شناسایی شوند و از این گنجینه ها باید به نحو احسن بهره برداری کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره لاله های جاوید در آموزش و پرورش استثنایی گفت: این جشنواره با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و شناسایی و کشف گنیجیه های دفاع مقدس برگزار شد. عناصر دفاع مقدس شامل خانواده های شهدا، رزمندگان و صحنه های دفاع مقدس هنوز در دسترس هستند و باید از این عناصر نهایت بهره را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برد.

معاون وزیر با بیان اینکه در سند تحول بنیادین بر اتصال دانش آموزان به منابع لایزال برای کسب فیض تاکید شده است گفت: یکی از منابع فیض، دفاع مقدس است و برنامه های نظیر لاله های جاوید راهی برای اتصال دانش آموزان به منابع دفاع مقدس است.

وی افزود: سند تحول بنیادین بر ایجاد موقعیت های متنوع یادگیری تاکید دارد و یکی از بهترین موقعیت های یادگیری راهیان نور و دفاع مقدس است.

حسینی با بیان اینکه طرح شهید پژوهی توسط دانش آموزان از جمله طرح های موفق است که می‌تواند در آموزش و پرورش استثنایی نیز پیاده شود اظهار کرد: شناسایی ارزش های دفاع مقدس، اجتماعی شدن دانش آموزان ، آشنایی با شیوه و رفتار شهدا از جمله مزایای طرح شهید پژوهی است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره های شهید پژوهی، تربیت معلمان راوی دفاع مقدس، راه اندازی موزه های ایثار در مدارس و ایجاد مراکز شاهد پژوهی از جمله مواردی است که موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار