فولادوند: نظام آموزش الکترونیکی نمی‌تواند جایگاه معلم را در کلاس درس بگیرد

تهران (پانا) _ معاون وزیر در راستای اجرای بسته‌های تحولی گفت آموزش و پرورش برای جذب و پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تلاش می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۸۷۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: نظام آموزش الکترونیکی نمی‌تواند جایگاه معلم را در کلاس درس بگیرد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، شهریار فولاد وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بنیاد احسان و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، افزود: آموزش و پرورش به عنوان تربیت کننده نیروی انسانی وظیفه بزرگی برعهده دارد و دامنه فعالیت در این وزارتخانه نیز وسیع است.
فولادوند در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش باید در زمینه فراهم کردن بستر تحصیل و آموزش با کیفیت تلاش کند و این تلاش ها در بیش از ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور رقم می خورد.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: آموزش و پرورش در این مسولیت بزرگ خود را مکلف می داند که با ایجاد حس همگرایی در تعلیم و تربیت، برای جمع آوری کمک های خیرین در مناطق دانش آموزان بازمانده از تحصیل مشارکت جویی کند.

فولادوند خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در پایه ابتدایی تلاش کرده برای همه دانش آموزان بستر تحصیل را فراهم کند، اما اقتضائاتی وجود دارد که امکان تحصیل برای تمامی دانش آموزان وجود ندارد.

وی عنوان کرد: بحث دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل وجود دارد. در حوزه بازماندگان از تحصیل و افراد ترک تحصیل کرده از خیرین، مطالبه همکاری داریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: نهادهای بسیاری از جمله رویش احسان و کمیته امداد هم در این مناسبات با توجه به ظرفیت های فکری و اقتصادی همکاری داشته اند.

فولادوند خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش طرح آبا را برای کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل طراحی کرده؛ چرا که افرادی با توجه به اقتضائات امکان ادامه تحصیل ندارند. آبا روشی منعطف در محتوا و زمان است که مجموعه احسان در این طرح قول همکاری داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان سرمایه های کشور هستند، تلاش می شود که سرمایه به حق بازگردد تا روزی گره ای از مشکلات کشور باز کند.

فولادوند با بیان اینکه هیچ گاه نظام آموزش الکترونیکی نمی تواند جایگاه معلم در کلاس و آموزش حضوری را بگیرد، تاکید کرد: آموزش مجازی هیچ گاه نمی تواند برای صرفه اقتصادی کمبود نیرو مناسب باشد. البته در این دوران شبکه شاد بستر مناسبی برای آموزش طیف وسیعی از دانش آموزان بکار گرفته شد.

سلیمانی مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز به فعالیت های این مجموعه در زمینه های مختلف خصوصا همکاری در اجرای طرح های رسیده از استانها پرداخت و در ادامه با اشاره به تفاهم نامه فی مابین سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی با بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قالب طرح آشتی با آموزش(آبا) ، با حمایت از راه اندازی حداقل 100 کلاس آموزشی در مناطق مختلف،برای حمایت از اجرای طرح اعلام آمادگی نمود.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری بنیاد احسان با سازمان مدارس و مراکز غیردولتی امضا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار