شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵:

انتخاب احسن مورد توجه قرآن بوده و برکات انتخاب احسن نامحدود است

تهران(پانا)- آیه ۱۷ و ۱۸ سوره زمر بیانگر این است که انتخاب احسن مورد توجّه قرآن بوده و برکات انتخاب احسن نامحدود است. ما باید به خوب بودن قانع نباشیم و بهتر بودن را دنبال کنیم.

کد مطلب: ۱۱۸۷۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب احسن مورد توجه قرآن بوده و برکات  انتخاب احسن نامحدود است

مراسمی در خصوص سوم و چهارم خرداد و همچنین موضوع انتخابات باحضور جمعی از همکاران و فرهنگیان منطقه ۱۵، سه شنبه چهارم خرداد ماه ۱۴۰۰ به همت معاونت پرورشی و کارشناس قرآن و عترت و نماز منطقه ۱۵ در سالن شهید صالحی برگزار شد که به صورت زنده از طریق شبکه شاد در سطح منطقه مورد پوشش قرار گرفت.

سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ با گرامیداشت یاد و خاطره سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی و همچنین چهارم خرداد، روز دزفول روز مقاومت و پایداری عنوان کرد: وقتی عراق خرمشهر را اشغال کرد، مستشاران روسی و آمریکایی به پیشنهاد صدام، طرح ۲۰ ساله‌‌ی دفاع از شهر را طرح‌‌ریزی و اجرا کردند. در این طرح، میادین وسیع مین، احداث کانال‌‌ها و خندق‌‌ها و تمام پیش‌‌بینی‌‌های بازدارنده برای ادامه‌‌ی اشغال شهر انجام شده بود؛ به‌طوری که سه رده خاکریز احداث شد.

در ادامه شهریاری گفت: رادیو «مونت‌کارلو»'' بازستادن خرمشهر را با وجود موانع پدافندی متعدد عراق در منطقه‌ی عملیاتی برای ایران غیر ممکن قلمداد کرد و رادیو بی‌بی‌سی نیز گفت: چنان‌چه ایرانیان درصدد بازپس‌گرفتن خرمشهر برآیند، سخت‌ترین گردو را برای شکستن برگزیده‌‌اند.

مستشاران نظامی فرانسوی اعلام کردند هیچ سلاح و نیرویی قادر به بازپس گیری خرمشهر نیست، زیرا عراق این شهر را به صورت یک پایگاه دفاعی بسیار مستحکم در آورده است".
سپس شهریاری عملیات بیت‌المقدس را یکی از پرافتخارترین عملیات‌های جنگ تحمیلی است و «عملیات فتح‌المبین» را فتح‌الفتوح خواند و با بیان اینکه این عملیات غنیمت‌های بی‌شماری را از آن رزمندگان اسلام قرار داد، افزود: با توجه به تشکیل تیپ‌های پیاده توسط سپاه پاسداران این غنیمت‌ها باعث شد، تیپ‌های خود را در بخش ادوات و غیره مجهز کند؛ بنابراین عملیات فتح‌المبین طی یک هفته یکی از عملیات‌های بسیار ارزشمند است که به اعتراف صدام کمر ارتش رژیم بعث را شکست.

در ادامه شهریاری با ذکر آیاتی از قرآن کریم، در خصوص انتخابات گفت: فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِكَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ
این آیه بیانگر این است که انتخاب احسن مورد توجّه قرآن بوده و برکات انتخاب احسن نامحدود است. به خوب بودن قانع نباشیم، بهتر بودن را دنبال کنیم؛ در واقع انتخاب احسن بدون توفیق الهى ممکن نیست و کسانى حقّ شنیدن هر سخنى را دارند که به کلام توجّه کنند و دچار شخصيّت‌زدگى گوینده نشوند؛ انسان باید تحمّل شنیدن سخنان دیگران را داشته باشد و داراى سعه صدر باشد و تنها راه مطمئن انتخاب آگاهانه است.

سپس شهریاری گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص مساله مهم انتخابات می فرمایند: ''انتخابات پیش رو بسیار مهم است؛ مطلب اول اهمیت انتخابات بوده و انتخابات در کشور از جنبه خارجی و داخلی بسیار مهم است؛ از جنبه داخلی یک نوسازی در کشور صورت می گیرد و افراد تازه نفسی و پرانگیزه وارد کار می شوند و در دستگاه اجرای کشور یک نوسازی صورت می گیرد و نفس تازه ای به دستگاه اجرایی داده می شود. از جهت وجهه خارجی هم انتخابات و مشارکت مردم نشان دهنده اقتدار ملی است. مساله دوم اهمیت مساله ریاست جمهوری می باشد که مهمترین و موثرترین مدیریت کشور ریاست جمهوری است.

در پایان عماد فرزانه از بسیجیان فعال منطقه با خواندن اشعاری در وصف پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع از این مرز و بوم و همچنین دکلمه ی بسیار زیبا در خصوص انتخابات از سرداران و سربازان عرصه فرهنگ و تربیت قدردانی و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار