حسینی خبر داد

نظارت 11 ناظر بر فرایند برگزاری امتحانات

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن بازدید از چند حوزه برگزاری امتحانات پایه نهم و پایه دوازدهم در شهر مشهد مقدس گفت فرایند برگزاری امتحانات در استان خراسان رضوی روند مطلوبی را طی می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۸۷۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
نظارت 11 ناظر بر فرایند برگزاری امتحانات

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی اظهار کرد: ۱۳۲ هزار و ۹۶۵ دانش آموز استان خراسان رضوی شامل ۸۵ هزار و ۲۴۶ دانش آموز پایه نهمی و ۴۷ هزار و ۷۲۰ دانش آموز پایه دوازدهمی به شکل حضوری در حوزه های امتحانی از ۲۷ اردیبهشت تا۲۴ خرداد حاضر و آزمون می‌دهند.
وی افزود: تعداد حوزه های برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در استان خراسان رضوی ۴۲۸ حوزه و تعداد حوزه های برگزاری امتحانات پایه نهم ۲۳۱۶ حوزه است و در ۱۵ حوزه نیز اوراق دانش آموزان این استان تصحیح خواهد شد.

معاون وزیر با اشاره به فرایند نظارت بر برگزاری امتحانات گفت: ۵ ناظر استانی و ۶ ناظر کشوری بر فرایند برگزاری امتحانات نظارت مستمر دارند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان با نیازهای ویژه استان خراسان رضوی گفت: ۵۸ دانش آموز با نیازهای ویژه در استان خراسان رضوی که در مدارس تلفیقی فراگیر مشغول به تحصیل هستند در آزمون های پایه دوازدهم به صورت حضوری در ۲۶ حوزه امتحانات نهایی شرکت می کنند.

وی افزود: از این تعداد ۱۷ دانش آموز با آسیب شنوایی، ۱۱ دانش آموز با آسیب بینایی و ۳۹ دانش آموز نیز دارای آسیب جسمی حرکتی هستند. ۳ نفر از این دانش آموزان در رشته ریاضی فیزیک، ۲۰ نفر در رشته علوم تجربی و ۳۵ نفر در رشته علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند. همچنین ۱۹ دانش آموز نابینای پایه دوازدهم که در مدارس خاص و در رشته علوم انسانی تحصیل می‌کنند نیز در دو حوزه امتحانی به صورت حضوری آزمون می دهند.

معاون وزیر در خصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه پایه نهم متوسطه اول استان خراسان رضوی نیز گفت: ۱۶۸ دانش آموز با نیازهای ویژه پایه نهم که در مدارس تلفیقی فراگیر مشغول به تحصیل هستند هم آزمون های پایانی خود را به صورت حضوری می‌دهند که ۵۹ نفر جسمی حرکتی، ۲۸ نفر با آسیب بینایی، ۷۴ نفر با آسیب شنوایی و ۲ نفر اتیسم هستند. برای ۷۶ دانش آموز استثنایی مشغول به تحصیل در مدارس خاص استان خراسان رضوی آزمون های پایانی به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه در فرآیند بازدید از حوزه های برگزاری آزمون های پایانی رعایت نکات بهداشتی کاملا مشهود بود اظهار کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی کامل، ایجاد محیط امن و آرام برای دانش آموزان، سطح مناسب دشواری آزمون ها، رضایت مندی همکاران و دانش آموزان، عدم تاخیر در برگزاری آزمون ها و میزان پایین غایبین از نکات قابل توجه در حوزه های برگزاری امتحانات خراسان رضوی بود.

شایان ذکر است در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در محل استانداری این استان برگزار شد نیز تصمیمات لازم در خصوص عدم قطع برق حوزه های امتحانی گرفته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار