مسیب‌ زاده خبر داد

بازدید حدود ۶۲ میلیون نفر از کانال‌های حوزه قرآن عترت و نماز طی ماه رمضان

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که طی ایام ماه مبارک رمضان حدود 62 میلیون نفر از کانال‌های حوزه قرآن عترت و نماز در بستر شبکه شاد بر اساس آمار بازدید کرده اند.

کد مطلب: ۱۱۸۷۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بازدید حدود ۶۲ میلیون نفر از کانال‌های حوزه قرآن عترت و نماز طی ماه رمضان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش در جلسه پیگیری روند اجرایی تفاهمنامه مابین آموزش و پرورش و بنیاد فرهنگی مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: بسیار باید خدا را شاکر باشیم که عمر خود را در مسیر تبلیغ و ترویج ارزش های دینی و قرآن عترت نماز و به خصوص ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت صرف می‌کنیم و این ارزش با هیچ چیز دیگری در این دنیا قابل قیاس نیست.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییرات ایجاد شده در فعالیت‌‌های آموزش و پرورش با توجه به زیست ‌بوم جدید همه فعالیت های آموزشی و پرورشی در بستر فضای مجازی پیگیری می شود.

تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان همواره فصل چیدن گل از گلستان فعالیت های پرورشی است

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد : همانطور که می دانید تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان همواره فصل چیدن گل از گلستان فعالیت های پرورشی بوده است البته تمام فعالیت های پرورشی در طول سال تحصیلی نیز انجام می‌شود اما در فصل تابستان به دلیل فراغ بال دانش آموزان و نبود نگران های درسی و مسائل آموزشی فرصتی بسیار مغتنم برای انجام فعالیت های پرورشی و فرهنگی است اکنون نیز دانش آموزان فعالیت های فوق برنامه خود را در فضای امن خانواده و در بستر شاد انجام می‌دهند که بسیار با اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که می دانید در ۱۵ مهر ماه سال ۱۳۹۸ تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف به مدت سه سال توسط جناب آقای دکتر محسن حاجی میرزایی، وزیر محترم آموزش و پرورش و حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی به عنوان رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف منعقد شد اکنون حدود یک سال و ۹ ماه از تاریخ امضای این تفاهمنامه می گذرد البته پس امضای تفاهمنامه حدود شش جلسه کارگروه مهدویت با حضور بخش های مختلف آموزش و پرورش برای استفاده از تمام ظرفیت های حوزه آموزش و پرورش در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت برگزار شد وپس از شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت های حوزه ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت در فضای مجازی و در قرارگاه قرآن، عترت و نماز پیگیری گردید. و در همین زمینه کانال مرجع مهدویت وانتظاردر قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز تشکیل شد که برخی از مطالب بارگذاری شده در آن به تنهایی حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازدید کننده داشته است.

سال 1400 تمام فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش باید پیوست مهدوی داشته باشد

مسیب زاده یادآورشد : با توجه به اینکه ابتدا و انتهای سال ۱۴۰۰ مزین به میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف است بنابراین تمام فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش باید پیوست مهدوی داشته باشد.

وی ادامه داد: اداره کل قرآن، عترت و نماز به عنوان دبیرخانه کارگروه مهدویت تمام وظایف تبلیغ و ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت را بر عهده دارد و با توجه به ظرفیت های موجود دربخش های مختلف ستادی و استان ها برنامه ها را پیگیری می‌کنند ،پس لازم است همه کارها از طریق دبیرخانه انجام شود تا قابل حصول و ارزیابی باشد همچنین باید فعالیتها و برنامه ها را به صورت مدون ارائه کنیم تا بتوانیم در پایان سال یک ارزیابی مناسب در زمینه انجام اقدامات حوزه انتظار و مهدویت ارائه کنیم همچنین لازم است گزارشی از انجام فعالیت های صورت گرفته از زمان انعقاد تفاهمنامه تا کنون را خدمت وزیر محترم آموزش و پرورش اعلام کنیم. بنابراین همه بخشهای عضو کارگروه مهدویت گزارش اقدامات خود را طی هفته آتی به دبیرخانه کارگروه مهدویت وزارت آموزش و پرورش ارائه نمایند.

مسیب زاده افزود: لازم است همه بخش ها با هماهنگی دبیرخانه کارگروه مهدویت فعالیت‌های خود را برنامه ریزی ودنبال کنند زیرا همان طور که می دانید آموزش و پرورش یک ظرفیت اثرگذار در جامعه است و اگر بتوانیم یک موج مثبت در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار ایجاد کنیم کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی در این حوزه شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پس از شیوع ویروس کرونا و تشکیل قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز همه فعالیت ها به صورت جهادی پیگیری می شود و اکنون بیش از پانصد نفر نیروی جهادی که جز افسران جنگ نرم حوزه قرآن، عترت و نماز هستند در سطح کشور کارها را به خوبی دنبال می‌کنند و مسئولیت تمامی دبیرخانه های پایگاه های مجازی قرارگاه را به استانها واگذار نموده ایم که این کار به منظور تمرکز زدایی و ایجاد تحرک و پویایی بیشتردر همه استانها انجام می پذیرد.

دبیرخانه کشوری پایگاه مجازی انتظار و مهدویت به استان یزد واگذار شده است

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: دبیرخانه کشوری پایگاه مجازی انتظار و مهدویت نیز به استان یزد واگذار شده است که درهمین فرصت اززحمات ارزشمند همکارانمان دراستان یزد صمیمانه تشکرمی کنم.

وی ادامه داد: بر اساس آمار گرفته شده حدود ۶۲ میلیون نفر از کانال های حوزه قرآن عترت و نماز طی ماه مبارک رمضان بازدید کردند و برخی از محافل انس با قرآن بین المللی، حدود 4 میلیون 600 هزار نفر بازدید کننده داشته است که درنوع خود بسیارکم نظیراست. و در زمینه آموزش حوزه نماز نیز یک رخداد بسیارارزشمندی رقم خورده است که با وجودی که ما برای 60 هزار نفرازهمکاران فرهنگی این آموزش ها ر ا پیش بینی کرده بودیم اما حدود ۱۲۶ هزار نفر به صورت از این آموزش ها بهره مند شدند.

وی در خاتمه تصریح کرد: ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت نباید مورد غفلت قرار گیرد وچنانچه این فرهنگ مترقی و ارزشمند که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بر تمام اعمال و افعال خود ناظر و حاضر بدانیم قطعا سعی می کنیم در تمام اعمال و افعال خود را توجه نموده وباامید ونشاط کارهای شایسته تری رابه انجام رسانیم.

همچنین در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نصوری، معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برنامه ها و اقدامات سال 1400 این بنیاد را تشریح کرد و در ادامه سایر اعضای جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار