اولین همایش خوشنویسی مصادف با سالروز فتح خرمشهر در گرگان

گلستان(پانا)- به مناسبت سالروز فتح خرمشهر، اولین همایش خوشنویسی با حضور خوشنویسان برجسته استانی و کشوری با نام فتح شیرین در محل پاساژ صدرای گرگان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین همایش خوشنویسی مصادف با سالروز فتح خرمشهر در گرگان

اولین همایش خوشنویسی به مناسبت آزادسازی خرمشهر با حضور برترین خوشنویسان استان و همچنین مسئولان شهرستانی و استانی در شهر گرگان برگزار شد. در این مراسم که به میزبانی شهرداری گرگان صورت گرفت، علمی و همکاران وی حضور پیدا کردند.

محمد ابوالحسنی عنایت، از اساتید برجسته خوشنویسی و رئیس روابط عمومی انجمن خوشنویسان استان گلستان ضمن عرض تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر در گفت و گو با پانا بیان کرد: «به مناسبت روز فتح خرمشهر ، شهر زیبای ایران که سال ها پیش توسط دشمنان اشغال شده بود با رشادت رشید مردان و همت شیرمردان این مرز و بوم پس گرفته شد و یک فتح غرورآفرین بود که کام ملت ایران را شیرین کرد و سالهاست این روز در کشور جشن گرفته می‌شود.»
عنایت افزود:«این مراسم به میزبانی واحد فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان برگزار شد. در این مراسم از خوشنویسان و هنرمندان برتر شهرستان و استان دعوت به عمل آمد تا ضمن به نمایش گذاشتن تابلوهای هنری به صورت زنده هنر خود را به اجرا بگذارند.»
پارسا، مسئول انجمن خوشنویسان گفت: «ما موظفیم به گونه ای ارزش ها و فرهنگ اصیل را به آیندگان، ملت دیگر و اقشار مختلف جامعه برسانیم.»
وی اضافه کرد: «از هنر می توان برای ماندگار کردن یک اتفاق استفاده کرد. موضوعات با ارزش جامعه که برای آن جان داده شده مثل آزادسازی خونین شهر باید ثبت شود.
هنرمندان به خصوص در باشگاه نهضت فتح خرمشهر بهترین افراد برای ثبت و به یادگار گذاشتن این اتفاق دلنشین برای ملت ایران هستند.»
گالشی نیز با ذکر آیه ای از قرآن کریم و تبریک پیروزی عملیات بیت المقدس اظهار کرد: «این پیروزی دلچسب بعد از گذشت سال ها همچنان باعث حس غرور و شادی ما مردم ایران است و همچنین در این روزها با پیروزی گروه های مقاومت فلسطین در برابر دشمنان این شیرینی چندین برابر شده است.»

گالشی افزود: «امید داریم با لطف خداوند و همکاری مسئولان شاهد برنامه های این چنینی با حضور هنرمندان عزیز شهرستانی و استانی در زمینه های مختلف باشیم.»

او تاکید کرد: «به عنوان نماینده سازمان فرهنگی و ورزشی، از تمام عزیزان و خوشنویسان گرامی بابت حضور در این مراسم و آقای عنایت و هیئت مدیره پاساژ صدرا بدلیل همکاری آنها در این امر کمال تشکر را دارم.»

لازم به ذکر است در این مراسم از کتاب قرآن دویست آیه ای نوشته شده توسط استاد اکرمی از اساتید برجسته کشوری رونمایی شد.
در پایان مراسم از هنرمندان توسط روسای فرهنگی و ورزشی حاضر تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار : مهرگان محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار