نمایشگاه مجازی با موضوع «خرمشهر در کتاب‌های درسی» برپا شد

تهران (پانا) - محتوای متناسب با سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر در کتاب‌های درسی در بخش کتابخانه و مرکز اسناد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در قالب نمایشگاه مجازی منتشر شد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه مجازی با موضوع «خرمشهر در کتاب‌های درسی» برپا شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نظر به اهمیت کتاب های درسی به عنوان یک رسانه در نشر و انتقال ارزش‌‌های دفاع مقدس به دانش آموزان، به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد و بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر و گرامی‌داشت یاد و خاطره رشادت جوانان جان برکفی که دلاورانه جنگیدند و شهادت را عاشقانه پذیرا شدند، بخشی از محتوای مرتبط با این حماسه بزرگ تاریخ دفاع مقدس در کتاب‌های درسی به صورت نمایشگاه مجازی منتشر شد.

برخی محتواهای ارائه شده در کتاب‌های درسی شامل: تاریخ ایران و جهان معاصرتاریخ(3)؛ فارسی چهارم دبستان؛ آمادگی دفاعی پایه نهم؛ مطالعات اجتماعی پایه ششم؛ می باشند. تصویر فرنگیس حیدرپور شیرزن اهل گیلان غرب، تصویر دیدار شهیدان سپهبد علی صیاد شیرازی و سردار حسن باقری، تصویر شهید محمدجهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر و تصویر و تشریح رشادت های شهید بهنام محمدی شهید 13 ساله خرمشهری و فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه)برای آزادسازی خرمشهر برخی از مواردی است که در کتاب های درسی مرتبط با آزادسازی این شهر مقاوم آمده است.

شایان ذکر است مجموعه سه جلدی معارف انقلاب اسلامی که بخش هایی از موضوعات و محورهای دفاع مقدس و استکبار ستیزی در آن مستندسازی شده، پیش از این و در سال 1399 توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی منتشر شده است. کتاب های معارف انقلاب اسلامی را در سایت سازمان به نشانی www.oerp.ir بخش اسناد سازمانی و زیر مجموعه دانش سازمانی قابل مشاهده می باشد.همچنین برای مشاهده مجموعه معارف انقلاب دوره ابتدایی؛ مجموعه معارف انقلاب دوره متوسطه اول؛ مجموعه معارف انقلاب در دوره متوسطه دوم با کلیک روی هر یک از بخش ها قابل مشاهده است.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت کتابخانه و مرکز اسناد، بخش نمایشگاه مجازی به آدرس http://lib.oerp.ir از سایر محتواهای ارائه شده دیدن کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار