نقش شهید سلیمانی در تجهیز نیروهای مقاومت در غزه به موشک کورنت

تهران (پانا) - یک پایگاه خبری در گزارشی با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله درباره نقش شهید سلیمانی در تجهیز و تقویت به مقاومت، به چگونگی انتقال موشک‌های کورنت به نوار غزه پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۸۷۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نقش شهید سلیمانی در تجهیز نیروهای مقاومت در غزه به موشک کورنت

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری ''الخبر الیمنی'' در گزارشی نوشت: گروه های مقاومت در جنگ اخیر در نوار غزه در مقابله با نیروهای رژیم صهیونیستی از موشک های کورنت استفاده کردند، چگونگی رسیدن این نوع موشک ها به دست گردان های قسام داستان روشنی است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان چند ماه پیش در گفت وگو با شبکه المیادین آن را اعلام کرد.

این پایگاه خبری با انتشار بخش‌هایی از این گفت‌وگوی سید حسن نصرالله نوشت: بر اساس گفته های نصرالله شهید قاسم سلیمانی پشت ماجرای رسیدن موشک های کورنت به نوار غزه قرار دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین می‌گوید که سوریه در جنگ تموز (۲۰۰۶ حزب‌الله اسراییل) به حزب الله لبنان موشک کورنت داد و سید حسن نصرالله تاکید می کند که شهید قاسم سلیمانی پیشنهاد انتقال این نوع موشک به نوار غزه را داد، سپس حزب الله لبنان این مساله را با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در میان گذاشت و بشار اسد با انتقال آن ها موافقت کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد که عملیات انتقال موشک‌های کورنت به نوار غزه توسط نیروی مشترک حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

کورنت نوعی موشک ضد تانک هدایت‌شونده ساخت روسیه است که برای انهدام خودروهای زرهی، تانک، استحکامات نظامی و حتی بالگرد در ارتفاع پایین طراحی شده است. نیروهای مقاومت در جنگ اخیر غزه دست کم در چند مورد از این موشک علیه اهداف نظامی اسراییل استفاده کرده و موجب وارد آوردن تلفاتی به ارتش این رژیم شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار