مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

فتح خرمشهرهای آینده باید مورد توجه قرار بگیرد

تهران (پانا) - به‌گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری باید حماسه‌آفرینی و نقش‌آفرینی‌های رزمندگان گرامی داشته شود، البته فتح خرمشهرهایی که در مسیر داریم نیز باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا دشمن از راه‌های مختلف به‌دنبال ناامیدی مردم است.

کد مطلب: ۱۱۸۷۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فتح خرمشهرهای آینده باید مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش ایسنا، منوچهر ذوالفقاری دوم خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری که به مناسبت روز مقاومت و آزادسازی خرمشهر در محل خانه مطبوعات استان برگزار شد، اظهار کرد: عملیات بیت‌المقدس یکی از گسترده‌ترین و باعظمت‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود، در این عملیات باتوجه به شرایط حاکم بر منطقه، کشور ایران از لحاظ نظامی چیزی در اختیار نداشت، البته تکیه بر قدرت الهی، وحدت میان نیروهای مسلح به فرماندهی و مدیریت امام راحل(ره) موجب آزادسازی خرمشهر و شگفتی همگان شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سوم خردادماه از جمله یوم‌الله‌هاست که نیاز است این ایام گرامی داشته شود، تصریح کرد: باید این حماسه‌آفرینی و نقش‌آفرینی‌ها گرامی داشته شود، البته فتح خرمشهرهایی که در مسیر داریم، نیز باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا دشمن از راه‌های مختلف به‌دنبال ناامیدی مردم است.

وی افزود: دشمن در تلاش است با ترفندهای گوناگون و با استفاده از ابزار مختلف برای اعمال فشار، ملت ایران را تسلیم خود کند، در آیات قرآن نیز بیان شده دشمن به‌صورت پیوسته در حال مبارزه با شما است تا دینتان را بگیرد، بنابراین لازم است آموزه‌های فرهنگ دفاع مقدس و پیروزی خرمشهر به نسل جوان و جامعه منتقل شود.

ذوالفقاری تاکید کرد: لازم است رسانه‌ها در ترویج و آموزه‌های دفاع مقدس تلاش کرده و این فرهنگ ناب که متاثر از ایثار، روحیه انقلابی و جهادی است را در کشور نشر دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی این اداره‌کل، بیان کرد: یکی از مباحث نشر آثار دفاع مقدس، تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استان بوده که این دانشنامه شامل بخش‌های جغرافیا و نظامی، عکس اشخاص و شهدا و بخش فرهنگی است و تاکنون حدود ۱۰۰ مقاله نیز در دست تولید بوده، خوشبختانه از هفته مقدس سال گذشته، سرعت کار افزایش یافته و امید می‌رود طی دو سال آینده بتوان این دانشنامه را تکمیل کرد.

ذوالفقاری اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌ها نقش چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس است که از حدود ۸۰ اداره در سطح استان، ۳۰ اداره مباحثی در این زمینه را تدوین کرده‌اند، البته محوری‌ترین نقش، مربوط به تیپ قمربنی‌هاشم بوده که با توجه به گستردگی کار، نیازمند زمان بیشتری است‌.

وی با اشاره به اینکه سالیانه ۶۰ عنوان کتاب از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، عنوان کرد: به مناسبت فتح خرمشهر، از ۳۲ عنوان کتاب با حضور نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری رونمایی خواهد شد، از طرفی با وجود ۲۴۵۰ شهید در استان و ۷۰۰۰ جانباز، بایستی برای تمامی آن‌ها به صورت جداگانه کتاب تولیدی داشته باشیم، البته در حد توان تلاش می‌کنیم تا دین خود را نسبت به دفاع مقدس و اشخاص انجام دهیم.

ذوالفقاری در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از کارهای بسیار برجسته، مهم و ملی در استان بحث موزه دفاع مقدس است، اظهار کرد: از حدود ۱۰ سال گذشته کلنگ این مجموعه بر زمین زده شد و به دلیل مباحث اعتباری و مالی، پیشرفت چندانی نداشت، طی سه سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و اختصاص اعتبار، فاز اول این مجموعه افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل محوطه موزه ۴۵ میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار احتمالا در هفته دفاع مقدس یا دهه فجر ساختمان اصلی موزه افتتاح خواهد شد، باید ۷۰ درصد محتوای این مرکز فرهنگی در مورد دفاع مقدس و ۳۰ درصد در مورد انقلاب اسلامی باشد.

وی در مورد یادمان شهدای گمنام در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: از دو منبع دولتی و کمک خیرین یادمان شهدا تهیه می‌شود که تاکنون از ۴۰ یادمان شهدا، برای چهار مورد از آن‌ها که در بلداجی، سفیددشت، دستنا و شوراب صغیر واقع شده‌اند، اقدامی صورت نگرفته است، احداث هر یادمان شهدا به بیش از ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ذوالفقاری در پایان با اشاره به انتخابات پیش‌رو، گفت: رهبر انقلاب فرمودند خرمشهرهایی در پیش است و شاید یکی از مصادیق انتخابات همین امر باشد که در این میان، مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح از موارد مورد توجه است، زیرا مشارکت حداکثری در افزایش قدرت ملی و اقتدار کشور تاثیرگذار است.

گفتنی است در پایان این نشست، از ۱۰ موشن‌گرافی به‌منظور معرفی سرداران شهید چهارمحال و بختیاری و یک مجموعه روایتگری دفاع مقدس با هدف نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار