استاندار گیلان:

زمینه حضور شایسته رای اولی‌ها در انتخابات فراهم شود

رشت (پانا) - استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت آموزش و پرورش زمینه حضور شایسته رای اولی‌ها را در انتخابات فراهم کند.

کد مطلب: ۱۱۸۷۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
زمینه حضور شایسته رای اولی‌ها در انتخابات فراهم شود

به گزارش ایرنا، ارسلان زارع گفت: با توجه به اینکه حلقه ارتباط رای اولی ها با آموزش و پرورش برقرار است، ضروریست تا مسئولان این مجموعه با برگزاری برنامه ها و همایش های مختلف در فضای مجازی زمینه حضور شایسته و حداکثری رای اولی ها را در انتخابات فراهم کنند.

وی انتخابات را مهمترین رویداد سیاسی سال جاری عنوان و اضافه کرد: مشارکت حداکثری در این انتخابات مورد انتظار رهبری، رئیس جمهوری،بزرگان، مردم و دلسوزان نظام است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به تلاش شبکه های بیگانه و فارسی زبان برای به حداقل رساندن مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد خاطر نشان کرد: مردم با حضور حداکثری شان در انتخابات برنامه های این شبکه ها را برهم خواهند زد.

زارع با اشاره به نقش فرهنگیان و دانش آموزان در دفاع از میهن اسلامی بیان کرد: دانش آموزان و معلمان گیلانی در دوران دفاع مقدس نقش موثر و فعالی داشتند و در این راه شهیدان عزیزی از این استان تقدیم این کشور شده است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از گذشته نیاز به معرفی آرمان های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت هستیم، اضافه کرد: لازمست تا مفاهیم ایثار، فداکاری و شهادت در گستره وسیع تری در جامعه به ویژه برای کودکان، نوجوانان و دانش آموزان تبیین و ترویج شود.

استاندار گیلان بیان کرد: یکی از راه های فهم بیشتر مفاهیم ایثار و شهادت این است که زندگی و سیره شهدا را بیشتر و با دقت مطالعه کنیم و به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم البته متولیان امر تعلیم و تربیت در گیلان نسبت به ترویج ایثار و شهادت در بین دانش آموزان اهتمام ویژه دارند.

زارع در ادامه سخنانش با اشاره به اهتمام دانش آموزان به فعالیت های مختلف پرورشی در کنار آموزشی اظهار کرد: وضعیت دشوار کرونایی منجر به عقب نشینی دانش آموزان به انجام فعالیت های مختلف فرهنگی و پرورشی نشد.

وی بیان کرد: همانطوری که دانش آموزان استان گیلان سال گذشته موفقیت های خوبی در مسابقه های فرهنگی و هنری و جشنواره ها به دست آوردند، امسال نیز شاهد کسب رتبه های برتر دانش آموزان در جشنواره های مختلف بوده ایم.

استاندار گیلان با بیان اینکه دومین سالی است که با شرایط بیماری کرونا سال تحصیلی به پایان می رسد، بیان کرد: با همه دشواری هایی که شرایط برای مدیریت آموزش و پرورش، کادرآموزشی به ویژه معلمان و آموزگاران در پی داشت، با تلاش بیشتر آنها وقفه ای در آموزش ایجاد نشد.

وی سنجش، ارزیابی و آزمون دانش آموزان را رکن و مولفه موثر در آموزش و یادگیری عنوان و اظهار کرد: گیلان جزء معدود استان هایی بود که اعتراض خانواده ها را در برگزاری آزمون های حضوری پایه نهم و دوازدهم داشته ضمن اینکه رفتار هنجارشکنانه ای توسط اولیاء نداشتیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فرارسیدن اوقات فراغت دانش آموزان از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا برنامه ریزی های لازم را در این ارتباط انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار