دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر:

۵۰ درصد مبتلایان کرونا در استان بوشهر مربوط به ۲ ماهه اخیر است

بوشهر(پانا) -دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد ۵۰ درصد مبتلایان کرونا در استان بوشهر مربوط به ۲ ماهه اخیر است.

کد مطلب: ۱۱۸۷۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ درصد مبتلایان کرونا در استان بوشهر مربوط به ۲ ماهه اخیر است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۱ هزار مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: روز گذشته استان بوشهر، روز بدون فوتی ناشی از کرونا را سپری کرد و با شیب ملایم به سمت کاهش میزان بستری ناشی از شیوع کرونا حرکت می‌کنیم.
وی افزود: شهرستان‌های عسلویه و کنگان در وضعیت قرمز قرار گرفتند و محدودیت‌های لازم برای این شهرستان‌ها اعمال می‌شود.
کشمیری اضافه کرد: تاکنون بیش از ۴۱ هزار مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شدند که نصف این رقم مربوط به ۲ ماهه اخیر است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون در کل کشور ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۷۸ هزار و ۱۹۴ نفر فوت شدند و ۵ هزار بیمار بدحال هم در کشور داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و گفت: با انجام تست‌های مختلف، تعداد مبتلایان در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن ۱۳.۷ درصد در استان بوشهر افزایش یافته است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر روند کاهشی ابتلا به کرونا در ۲ هفته گذشته را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با گذشت از موج چهارم ابتلا به بیماری کرونا روند بستری‌ها در بخش کرونایی کاهشی شد و اکنون تعداد بستری‌ها با کاهش ۵۰ درصدی از ۴۹۰ نفر به ۲۴۲ نفر رسیده است.
کشمیری با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته از نوع هندی و آفریقایی در برخی از استان‌ها افزود: برای کنترل این ویروس همه تدابیر لازم اندیشیده شده و با توجه به مشاهده ویروس آفریقایی در شهرستان پارسیان استان هرمزگان در همجواری با عسلویه تمام راهکارهای لازم برای جلوگیری از شیوع آن تدوین شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از شناسایی ۸ مورد ویروس جهش یافته هندی در بوشهر خبر داد و افزود: این ملوانان در کشتی قرنطینه و تحت مداوا قرار گرفته‌اند که ۲ نفر از آنان بستری شده‌اند.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه ۲ تن از این ملوانان بستری شده است خاطرنشان کرد: مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر شیب کاهشی دارد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ادامه این روند ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار