قالیباف: آژانس حق دسترسی به تصاویر مراکز هسته‌ای را ندارد

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر اجرای قانون راهبردی در زمان خودش و براساس مصوبات آن، گفت از اول خرداد آژانس انرژی اتمی حق دسترسی به تصاویر تأسیسات هسته‌ای و انتقال آن‌ها را ندارد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف: آژانس حق دسترسی به تصاویر مراکز هسته‌ای را ندارد

علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل 57 قانون اساسی مبنی بر تفکیک قوا، گفت: براساس قانون راهبردی مصوب مجلس، آژانس انرژی اتمی 3 ماه مهلت داشت تا به تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی عمل کند که این فرصت 3 ماهه امروز به پایان رسیده و دولت باید مصوبات مجلس را اجرا کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس قانون راهبردی کلیه مواردی که فیلم‌های آن‌ها توسط آژانس ضبط شده باید از امروز پاک شود و صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی از دیروز باید به آژانس انرژی اتمی اعلام می‌کرد که زمان آن‌ها به پایان رسیده و باید فیلم‌های ذخیره شده را پاک کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل پایان فرجه‌ای که به آژانس داده شده بود از امروز باید براساس قانون فیلم های ذخیره شده، پاک شود و نباید اجازه داد قانون راهبردی مانند قانون اقدام متقابل شود.

سلیمی تاکید کرد: در قانون اقدام متقابل براساس گزارش های 6 ماهه که ارائه می شد شاهد تخلفاتی بودیم و آقایان به قانون عمل نمی کردند و به موجب اصل های 57، 84، 77 و 85 قانون اساسی تمامی اقداماتشان دارای اخطار بود.

وی خطاب به قالیباف، گفت: شما به رئیس سازمان انرژی اتمی دستور دهید زیرا آن ها تاخیر داشته‌اند و باید دیشب به آژانس اعلام می‌کردند که ذخایر فیلم‌ها را پاک می‌کنند. این موضوع نص صریح قانون است و شأن مجلس رعایت همین موارد است.

نماینده مردم محلات در مجلس اظهار کرد: ما باید بر قانونی که در مجلس تصویب کرده‌ایم، پافشاری کنیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده، گفت: این اخطار در دستور نبود اما به دلیل آنکه موضوع مهمی است باید توضیحاتی بیان کنم تا هم ملت عزیز و هم نمایندگان مجلس بدانند، ما مصمم هستیم حتما قانون راهبردی در زمان های خود و براساس مصوباتش اجرایی شود.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری هم بر این موضوع بارها تاکید کرده اند و بعد از 3 ماه، آژانس انرژی اتمی حتما حق دسترسی به تصاویر تأسیسات هسته ای و انتقال فیلم های ذخیره شده را ندارد.

قالیباف تصریح کرد: این موضوع کاملا روشن است و دیروز هم درباره آن بحث و تصمیم گیری شد و این مسائل را جهت اطلاع نمایندگان عرض کردم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار