علیپور خبر داد:

راه‌اندازی چهارمین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی تا پایان تیرماه

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آغاز به کار چهارمین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی تا پایان تیرماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی چهارمین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی تا پایان تیرماه

صدرالدین علیپور با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر روزانه ۳۳ تا ۳۵ هزار تن نخاله ساختمانی و عمرانی از پایتخت جمع‌آوری می‌شود که ۱۱ هزار تن از این مقدار با فعالیت شبانه‌روزی سه کارخانه موجود بازیافت می‌شود.

وی با بیان اینکه سومین کارخانه به تازگی و همزمان با روز جهانی زمین پاک به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: همان زمان وعده دادیم که باتوجه به اهمیت موضوع پسماندهای ساختمانی و عمرانی چهارمین کارخانه را به زودی وارد فاز عملیاتی خواهیم کرد که این وعده تا پایان تیرماه محقق خواهد شد.

به گفته علیپور؛ چهارمین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی واقع در مجتمع پردازش آبعلی با ظرفیت بازیافت روزانه ۳ هزار تُن پسماند، ظرفیت فعلی را از ۱۱ هزار تُن به ۱۴ هزار تُن افزایش خواهد داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، وی هدف از اجرای این پروژه را کاهش دفن پسماند و عمل به مفاد اجرایی طرح کاپ دانست و تاکید کرد: دفن پسماندهای ساختمانی و عمرانی مضرات بسیاری برای طبیعت و حیات انسان‌ها دارد. بنابراین، تلاش می‌کنیم تا با هدف‌گذاری درست، میزان بازیافت این نوع از پسماندها را افزایش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار