«عینیت» در گالری طراحی هنر 

تهران (پانا) - «عینیت» تجربه­ انفرادی سید زاگرس شهیدی به عنوان طراح و بازیگر، روز سوم خرداد در گالری طراحی هنر برگار می شود.

کد مطلب: ۱۱۸۶۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
«عینیت» در گالری طراحی هنر 

به گزارش روابط عمومی گالری طراحی هنر، اجرای سید زاگرس شهیدی، دوشنبه 3 خردادماه ساعت 18 در گالری «طراحی هنر» افتتاح می‌شود و امکان بازدید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت محدود و با تعیین وقت قبلی تا 13 خرداد برای عموم وجود خواهد داشت.
شهیدی متولد ١٣٧٢ در شهر سنندج، دانش آموخته­ی رشته­ی بازیگری تئاتر و دانشجوی رشته­ی مطالعات تئاتر در دانشگاه Fu Berlin است. از تجربیات پیشین او می توان به حضور در آثار مختلف به عنوان اجراگر و بازیگر اشاره کرد. پروژه­ی عینیت، تجربه­ی انفرادی وی به عنوان طراح بوده که تهیه و تولید شده است.
در استیتمنت هنرمند از این اجرا آمده است: ذهنیات انسان به واسطه­ی کثرت مفاهیم زبانی و سلطه­ی تکنولوژی شیئیت یافته و امکان مواجهه­ی بی واسطه با امور عینی در هستی و طبیعت را برای انسان غیرممکن ساخته­اند. بدنِ انسان ماده است و از این حیث تفاوتی با بدن اشیاء ندارد و در نسبتی همسو با دیگر مواد، در جهان در حال دگرگونی تغییر می­یابد. افکار و عقاید انسانِ امروز غالباً برساخته­اند و ناشی از مواجه­ای بی واسطه با جهانی که او را در برگرفته نیستند. مبناست که علوم مختلف طبیعت را، سیاسیون مردم را، زبان و بدن انسان را نمایندگی کنند. در چنین وضعیتی هر چیز، چیز دیگری را وانمایی می­کند. هیچ چیز "من" را حقیقتاً و به درستی نشان نمی­دهد و پافشاری بر آنچه که بواسطه­ی زبان و بدنم معرف من است، سهل انگارى است. تمام آنچه که وجود دارد شبکه­ای از تأثیرات متقابل بدن­های انسانی و غیر­انسانی بر یکدیگر است. بدن­هایی که هیچ یک خودمختار و مستقل از دیگری نیستند. این اثر یک رویداد تجسمى با گرایش پرسش از هنر مفهومى است.
«عینیت» با طراحی: سید زاگرس شهیدی، اجراگرانی: سید زاگرس شهیدی، حسین حسینیان، اجرای حجم: نافع حسینی، سید زاگرس شهیدی، اجرای ماسک: حمید مرادی، مهرزاد نیاکان و عکاسی: امیرحسین تقوی در مدت 90 دقیقه اجرا خواهد شد.
گالری طراحی هنر به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتى، در هر اجرا فقط میزبان ١٠ نفر خواهد بود و علاقه مندان باید قبل از هر اجرا حضور خود را با شماره تلفن 22700111 و یا موبایل 09101818183 اعلام و رزرو نمایند. در کل اجرا، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی الزامی است.
«عینیت» از 3 تا 13 خرداد ماه هر روز ساعت 18 در محل گالری «طراحی هنر» به نشانی ولی‌عصر، نرسیده به زعفرانیه پلاک ۲۸۸۰، میزبان عموم هنردوستان خواهد بود. گالری روزهای چهارشنبه تعطیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار