خواص موز قرمز

تهران (پانا) - موز قرمز یکی از انواع موز با ظاهری دوست داشتنی و طعم دلپذیر و شیرین است که اگرچه مانند موز زرد رایج نیست و در بسیاری نقاط دنیا یافت نمی شود اما این مسئله چیزی از خواص و فواید آن کم نمی کند.

کد مطلب: ۱۱۸۶۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
خواص موز قرمز

به‌‌گزارش کوکا، اگر تا به حال موز قرمز نخورده‌اید حتما کنجکاو هستید بدانید این میوه چه طعم و بافتی دارد و آیا مزه آن با طعم موز زرد متفاوت است یا خیر.

در ادامه مطلب قصد داریم اطلاعات جالبی در مورد طعم و بافت موز قرمز ارائه دهیم. با کوکا همراه باشید.

طعم و مزه موز قرمز

موز قرمز از طعم موزی خاص که موزهای زرد رنگ معمولی دارند برخوردار است اما شیرین تر از موز زرد می باشد. هنگام خوردن بعضی موزهای قرمز رنگ می توان ته مزه تمشک را احساس کرد.

موز قرمز بعد از بلوغ به شیرین ترین حالت ممکن خود می رسد و رایحه معطر و طعم گلی ملایم دارد.

ممکن است در ته مزه موز قرمز رد پای وانیل معطر را نیز احساس کنید که باعث ایجاد تفاوت های قابل توجهی بین این میوه و موز زرد شده است.

بافت موز قرمز

بافت موز قرمز رسیده شگفت انگیز است و نرم تر، خامه ای تر و متراکم تر از موز زرد به نظر می رسد.

مانند موز زرد کال از موزهای قرمز کال نیز باید اجتناب کرد زیرا بافت گچی و فیبری داشته و خوردن آن ها احساس ناخوشایندی روی زبان باقی می گذارد.

آیا موز قرمز به صورت خام قابل خوردن است؟

بله! موز قرمز نیز مانند موز زرد به صورت خام قابل خوردن است و طعم دلپذیری دارد. کافی است پوست آن را جدا کرده و میوه شیرین و خامه ای درون آن را میل کرده یا آن را خرد و به سالاد میوه یا گرانول اضافه کنید.

روش دیگر برای خام خواری موز قرمز خشک کردن آن است، در این حالت بافت تردتری پیدا کرده و به خصوص برای میان وعده و استفاده روی غذاهای شیرین گزینه مناسبی محسوب می شود.

اگر طبع ماجراجویی دارید می تواند از موز قرمز در پخت و پز نیز استفاده کرده و طعم آن را تست کنید.

چگونه موز قرمز رسیده و کال را تشخیص دهیم؟

موز قرمز وقتی به طور کامل می رسد به رنگ قهوه ای مایل به قرمز یا حتی بنفش ملایم تغییر رنگ داده و خال هایی روی آن ظاهر می شود. رنگ سبز به معنای این است که این موز هنوز برای خوردن به اندازه کافی نرسیده است.

اگر موز قرمز یا زرد را کمی فشار دهیم و بیش از حد سفت به نظر برسد به احتمال زیاد نرسیده است. موز رسیده نرم است و پوست آن به راحتی جدا می شود.

همان طور که قبلا گفتیم موز قرمز نارس بافت گچی و ناخوشایندی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار