پاسداشت شهدای کودک و نوجوان افغانستانی و فلسطینی در شهرستان گلوگاه

ساری ( پانا) - با حضور جمعی از مسئولان و دانش آموزان عضو تشکیلات دانش آموزی، مراسم پاسداشت شهدای کودک و نوجوان افغانستانی جنایت تروریستی کابل و شهدای فلسطینی حملات اخیر رژیم صهیونیستی با نام «سوگواره ادبی جان پدر کجاستی؟» در شهرستان گلوگاه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
پاسداشت شهدای کودک و نوجوان افغانستانی و فلسطینی  در شهرستان گلوگاه

در ابتدای این مراسم دانش آموزان با قرائت دلنوشته ها و اشعار خود در وصف شهدای دانش آموز کودک و نوجوان دشت برچی افغانستان و نوار غزه یاد و نام این شهدا را زنده نگه داشتند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه در این مراسم گفت: دفاع از مظلومان جهان از جمله مسلمانان و شیعیان نه تنها وظیفه ای ایمانی و دینی، بلکه رسالتی انسانی است.

حجت الاسلام عمار ریاحی گفت: در جنایت تروریستی افغانستان بیش از 80 نفر از دانش آموزان به شهادت رسیدند که مصیبتی برای تمام دنیا از جمله ما شیعیان است اما دشمن در حال عادی سازی این اتفاقات در اذهان مردم است.

وی افزود: انتفاضه مردم فلسطین مسیر جدیدی را می پیماید و دفاع از مردم بی پناه فلسطین اکنون به مطالبه مردم آزاده دنیا تبدیل شده است.

وی گفت: حق زندگی و تحصیل برای تمام کودکان در سراسر دنیا از مهم ترین و بدیهی ترین حقوق است و متاسفانه امروز بسیاری از کودکان و نوجوانان که بخش اعظم آنان را مسلمانان تشکیل می دهند از این نعمت محروم هستند.

حجت الاسلام ریاحی افزود: امنیت امروز ما و تلاش شما جهت اعتلای آموزشی و پرورشی مرهون تلاش انسان های بزرگی مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که از ورود دشمن به مرزهای ایران اسلامی جلوگیری کردند.

در پایان، دانش آموزان با برافروختن شمع و اهدای شاخه گل به یادمان شهدای دانش آموز افغانستانی و فلسطینی، یاد آنان را گرامی داشتند.

این مراسم به همت دفتر نمایندگی اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری در استان مازندران، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان گلوگاه برگزار شد.

خبرنگار پانا: اویس خادم لو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار