استاندار گیلان در جلسه ستاد انتخابات استان:

برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم، امن و با مشارکت حداکثری اولویت ماست

استفاده از امکانات دولتی، نهادهای انقلابی، دستگاه ها و مؤسسات عمومی له یا علیه هر کاندیدایی، ممنوع است

رشت ( پانا) -  استاندار گیلان برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم، امن و با مشارکت حداکثری را اولویت خواند و با تصریح اینکه افزایش مشارکت مردم، برای نظام اسلامی اقتدارآفرین است؛ گفت استفاده از امکانات دولتی، نهادهای انقلابی، دستگاه ها و مؤسسات عمومی له یا علیه هر کاندیدایی، ممنوع است.

کد مطلب: ۱۱۸۶۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم، امن و با مشارکت حداکثری اولویت ماست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع امروز (پنجشنبه) در جلسه ستاد انتخابات استان با قدردانی از تلاش‌های اعضای کمیته‌های ستاد و فرمانداران به واسطه انجام فرآیندهای مرتبط با این رویداد سیاسی - اجتماعی و تعامل قانونمند با هیأت های نظارت، اظهار کرد: اولویت ما در فرآیند انتخابات، برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم، امن و با مشارکت حداکثری است.

وی به شیوع کرونا و لزوم نقش‌آفرینی مؤثر فرمانداران و نظارت و رصد مستمر و منظم آنان تأکید کرد و افزود: علاوه بر اجرای مرّ قانون، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات با یکدیگر عجین شده و حفظ سلامت و جان مردم نیز در این مسیر از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی گفت: رسانه‌ها با ابتکار، خلاقیت وتاثیرگذاری بیشتر، می‌توانند فضای انتخابات را پرشور کرده و تبلیغات را پوشش دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ را برای نظام اسلامی اقتدارآفرین دانست و تصریح کرد: نظام مردم‌سالاری ما به سبب مشارکت‌های بالای مردم در انتخابات، از دموکراتیک ترین نظام‌هاست.

وی با تأکید بر ارتباط مستمر با گروه‌های مختلف مردمی در راستای تحقق مشارکت حداکثری، گفت: از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، سمن ها و گروه‌های مرجع در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات رئیس جمهوری در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات استفاده شود.

استاندار گیلان با تأکید بر حفظ بی‌طرفی و پرهیز از هرگونه استفاده از امکانات دولتی، دستگاه ها، نهادهای انقلابی و مؤسسات عمومی له یا علیه کاندیدایی خاص افزود: مجموعه دولت برای فراهم آوردن زمینه حضور مردم در پای صندوق‌ها و نیز حراست از آرا، با شفافیت تمام تلاش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه همه ما اعم از مجریان برگزاری انتخابات، داوطلبان و مردم عزیز کشورمان به عنوان عوامل اصلی عرصه انتخاباتی، بایستی مر قانون را مد نظر قرار دهیم، گفت: قانون، نقطه بهینه و تعادل بخش همه امور و فرایندهاست و امید بر این است که با تکیه بر قانون، شاهد برگزاری انتخاباتی رقابتی و پرشور با مشارکت حداکثری مردم در ۲۸ خرداد ماه سال جاری باشیم.

زارع، همچنین بر ضرورت تسلط و اشراف کامل بر قوانین و آیین‌نامه های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط مجریان برای اجرای دقیق وظایف تأکید کرد.

وی تصریح کرد: از رسانه‌ها نیز انتظار می رود در چارچوب قانون ، زمینه‌ساز حضور بیشتر مردم باشند.

در این جلسه رئیس و دبیر ستاد انتخابات، فرمانداران شهرستان های رشت، آستانه اشرفیه و تالش و مسئولان کمیته‌های پشتیبانی، حقوقی ، امنیتی و اطلاع‌رسانی ستاد ، گزارش هایی از روند اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار