رئیس کل جدید دادگستری استان اردبیل معرفی شد

اردبیل(پانا) - با آیین تودیع رئیس کل سابق دادگستری اردبیل، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو به عنوان رئیس کل جدید دادگستری این استان معرفی شد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل جدید دادگستری استان اردبیل معرفی شد

به گزارش اداره کل دادگستری استان اردبیل، در آیین تکریم و معارفه رؤسای جدید و قدیم دادگستری استان که در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل برگزار شد، رئیس کل جدید دادگستری استان به 24 سال خدمات خود در استان‌های همدان و قزوین اشاره کرد و گفت: افتخار می‌کنم که در استان سرافراز اردبیل با سرمایه‌های عظیم انسانی و بیش از سه هزار و 400 شهید، 12 هزار جانباز و 750 آزاده توفیق خدمت به مردم این خطه متدین را پیدا کردم.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا در دوران مدیریت در این استان بر اساس سند تحول قضایی برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده و به تکالیف شرعی و قانونی خود در پیشبرد سیاست‌ها و اهداف قوه قضائیه بر اساس منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم

او اولین سیاست اجرایی را در استان اردبیل تلاش برای تقویت نظام تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی اعلام کرد و افزود: با همراهی استاندار اردبیل و سایر مسئولان اجرایی سعی خواهیم کرد تا موانع را از پیش روی تولید برداشته و به پشتیبانی این عرصه کمکی شایان کنیم.

رئیس کل جدید دادگستری استان اجرای منویات ریاست قوه قضائیه را در کنار پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی یادآور شد و تصریح کرد: برخورد جدی با فساد مالی، اخلاقی و همچنین حفظ امنیت به عنوان خط قرمز استان اردبیل در دستور کار قرار می‌گیرد تا با بر هم زنندگان امنیت و آرامش جامعه به ویژه در آستانه انتخابات بدون مماشات برخوردی جدی داشته باشیم.

کثیرلو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شرایط حساس انتخابات امیدواریم به تأمین امنیت پایدار کمک کرده و زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه را در استان مهیا کنیم.

او کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را نیز یادآور شد و اضافه کرد: وجود دو هزار و 700 زندانی در استان اردبیل در شأن مردم متدین این خطه نیست و بهتر است با راهکارهای جدید به کاهش جمعیت زندانیان کمک کنیم.

رئیس کل سابق دادگستری استان نیز در این مراسم با اشاره به دو سال خدمات و مسئولیت در جایگاه دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: سعی کردیم تا با تعامل و همراهی مسئولان استان کارها را به نحوی به پیش ببریم تا به امنیت و آرامش استان خدشه‌ای وارد نشود.

ناصر عتباتی تصریح کرد: در این دو سال برنامه‌محور حرکت کردیم و از همان ابتدای سال تلاشمان بر این بوده تا زمینه تحول قضایی را در قالب اسناد فرادستی به وجود آوریم.

او از کاهش 70 درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگاه تجدید نظر خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی 95 درصد خدمات دستگاه قضا در استان اردبیل در بستر الکترونیکی ارائه می‌شود.

رئیس کل سابق دادگستری استان مبارزه با فساد را بدون مماشات از اصلی‌ترین رویکرد دادگستری استان اردبیل برشمرد و افزود: در این دو سال با صدور آرا برای پرونده‌های حساس و خطیر سعی کردیم مبارزه بی‌امانی را با اراذل و اوباش، توزیع‌کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی داشته باشیم تا اهالی استان متدین اردبیل از امنیت روحی و روانی کامل بهره‌مند شوند.

عتباتی از همراهی اعضای شورای تأمین استان قدردانی کرد و ادامه داد: با وجود برخی تحرکاتی که تجزیه‌طلبان و گروه‌های معاند داشتند، سعی شد تا خطر ناامنی آنها در استان دفع شده و به نوعی زمینه برای تقویت همگرایی را شاهد باشیم.

او حمایت همه‌جانبه از اشتغال و تولید را رویکرد دادگستری استان در دو سال گذشته بیان کرد و گفت: 340 زندانی رأی باز در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی استان مشغول تولید شده و برای امرار معاش خانواده خود تلاش مؤثری را انجام می‌دهند.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه هم در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تقاضا می‌کنیم نامزد‌های انتخاباتی اخلاق را رعایت کنند و از همه قوانین اسلامی پیروی کنند و از رفتار‌های غیراخلاقی اجتناب کنند، ولی اگر رعایت نشود و برخلاف قانون عمل کنند صراحتا و بدون اغماض برخورد خواهیم‌کرد.
او افزود: امنیت نعمت بزرگ کشورمان است که در سایه خون پاک شهدای والامقام، تلاش مسئولان امنیتی قضایی و انتظامی ایجاد شده است.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به این که توفیق خدمت در زیر چتر، ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری نعمتی بزرگ برای ما است، ادامه داد: از این که در استان اردبیل وحدت، همراهی و همدلی مردم و مسئولان را می‌بینیم و می‌شنویم بسیار خوشحالیم.
محسنی‌اژه‌ای ضمن اشاره به مثل معروف صد حیف که این رفت و صد شکر که آن آمد، افزود: عتباتی در طول مدت فعالیت دو ساله خود تلاش وافری در جهت ایجاد امنیت و آرامش را در استان اردبیل داشت که این توفیقات با همدلی و همکاری بوجود آمد.

اوهمچنین با تشکر از پذیرش مسئولیت جناب کثیرلو گفت: در این شرایط پذیرفتن مسئولیت آسان نیست، زیرا با پذیرفتن این مسئولیت رسالت خطیر و حساسی بر عهده تک تک مسئولان است.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه دو چیز لازمه توفیقات روزافزون است، بیان کرد: مبارزه مستمر و دائم با شیطان دروزن و نفس، دوم بعداز اتکا به خدا همکاری و همدلی از منیات و اصول این مجموعه است.
او با بیان اینکه امروز تلاش و کوشش و مجاهدت از راهکار‌های رسیدن به سعادت‌هاست، گفت: اگر در این زمینه‌ها کوتاهی بکنیم به موفقیت نخواهیم رسید.
اژه‌ای با اشاره به ایام انتخابات گفت: ایام انتخابات آنقدر مهم است که دشمن تمام تلاش خود را در گذشته و امروز نیز به کار بسته است تا شرکت و حضور مردم در این حماسه کمرنگ شود، اما به این واقف است که مردم ایران فهیم هستند و مانند هرسال در پای صندوق‌های رای حضور خواهند یافت.
اواظهار کرد: انتخابات ما مانند انتخابات انگلیس و آمریکا نیست و کاندید‌ها نباید اخلاق اسلامی را در این زمینه از یاد ببرند.
معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: امیدواریم تمامی نامزد‌ها چه شورا و چه ریاست حمهوری تمامی اخلاقیات اسلامی را رعایت کنند، و اگر رعایت نکنند، تکلیف همه اعضا و دستگا‌های اجرایی را مضاعف خواهند کرد.
اژه‌ای گفت: تقاضا می‌کنیم نامزد‌های انتخاباتی این اخلاق را رعایت کنند و از همه قوانین اسلامی پیروی کنند و از رفتار‌های غیراخلاقی اجتناب کنند، ولی اگر رعایت نشود و برخلاف قانون عمل کنند صراحتا و بدون اغماض برخورد خواهیم‌کرد.
او با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد امنیت کشور و آرامش مردم به هم بخورد، گفت: متخلفان فکر نکنند، چون ایام انتخابات است اجازه تخطی از قانون به آنان داده خواهد شد.

اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل نیز در آیین معارفه رئیس جدید دادگستری استان اردبیل، اظهار کرد: امنیت یکی از مولفه‌های توسعه‌بخش است و با حضور و نقش‌آفرینی مجموعه قضایی اردبیل جزو استان‌های آرام و امن کشور به شمار می‌رود.

او با قدردانی از فعالیت اعضای شورای تامین و دادگستری کل استان اردبیل در تامین امنیت، افزود: اقدام‌های خوبی در سایه همین امنیت در سال‌های گذشته در این استان صورت گرفت که از جمله می‌توان به بحث توسعه گلخانه‌ها اشاره داشت.

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل بی‌حاشیه و هم‌صدا با شتاب خوبی در زمینه‌های گوناگون در حال حرکت است که همه اینها در سایه امنیت، همکاری و همدلی خوبی است که در این استان وجود دارد.

در این آیین با تجلیل از زحمات دو ساله ناصر عتباتی به عنوان رئیس کل دادگستری سابق استان اردبیل و معرفی او به عنوان مدیرکل جدید دادگستری استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو به عنوان رئیس جدید دادگستری استان اردبیل معرفی شد تا در این مسئولیت خطیر و سنگین قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار