˝قطار اکسپرس˝ شاهرخ خان در ایستگاه ۱۵۰ کروری

خبرگزاری پانا:˝قطار اکسپرس چنای˝ در هفتمین روز نمایش عمومی خود در سینماهای کشور هند به یک فروش کلان ۱۵۰ کروری دست پیدا کرد. شاهرخ خان بازیگر اصلی این فیلم است.

کد مطلب: ۱۱۸۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد

گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند این درام خانوادگی و اجتماعی با فروش 156 کروری خود، یک رکورد تازه به جا گذاشته است.

تا قبل از این، هیچ فیلم هندی دیگری در کل تاریخ صنعت سینمای هند نتوانسته در چنین مدت کوتاهی، موفق به کسب چنین رقم کلان فروش بشود.

این در حالی است که «قطار اکسپرس چنای» تمام رکوردهای فروش جدول گیشه نمایش سینماهای هند را شکسته و مقام اول را به خود اختصاص داده است.

این رکوردها شامل فروش اولین نیمه شب، اولین روز نمایش، سه روز اول نمایش و اولین هفته نمایش می‌شود. در عین حال، این فیلم توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن (3 روز اول نمایش) به فروش 100 کروری دست پیدا کند.

اهل فن در هند قبل از این پیش‌بینی کرده بودند «قطار اکسپرس چنای» در هفته اول نمایش فروشی 150 کروری را تجربه خواهد کرد.

حالا آنها این سؤال را مطرح می‌کنند که کار تازه شاهرخ‌خان می‌تواند رکورد فروش 202 کروری «3 احمق» عامرخان (به عنوان پرفروش‌ترین فیلم کل تاریخ سینمای هند) را بشکند یا خیر.

رانی موکرجی(در یک نقش مهمان) و دیپیکا پادکونه هم در «قطار اکسپرس چنای» بازی دارند . روهیت شتی فیلم‌ساز مطرح هندی کارگردانی آن را انجام داده است.

شاهرخ‌خان در قصه فیلم در نقش جوانی به نام راهول ظاهر می‌شود که با قطار راهی سفری به یک شهر کوچک در تامیل نادو می‌شود. هدف او از این سفر برآورده کرده آخرین درخواست و خواهش پدربزرگش است.

پدربزرگ راهول از او خواسته خاکستر وی را به معبد مقدسی در رامشوارام ببرد. اما در داخل قطار و در طول سفر، اتفاقاتی برای راهول رخ می‌دهد که سفر او را تبدیل به یک تجربه تازه و جذاب می‌کند.

شرکت فیلم‌سازی شاهرخ‌خان به نام ردچیلیز اینترتینمنت «قطار اکسپرس چنای» را با همکاری شرکت یو تی وی موشن پیکچرز تهیه کرده است و از قبل از اکران عمومی آن،پیش‌بینی فروش بالایی برای آن در جدول گیشه نمایش سینماهای هند می‌شد.

آخرین فیلم سینمایی شاهرخ‌خان روی پرده سینماهای هند درام خانوادگی «تا وقتی زنده‌ام» (جاب تک هه جان) در کنار کاترینا کاریف بود که سال گذشته به فروش بالای 100 کرور دست پیدا کرد.

یاش چوپرا فیلم‌ساز قدیمی و کلاسیک بالیوودی کارگردان این فیلم بود که در زمان تدوین آن درگذشت و نتوانست این فیلم را روی پرده سینماها تماشا کند.

فیلم تازه شاهرخ خان در حالی در ایام تعطیلات عید فطر به روی پرده سینماهای هند رفت که از چند سال قبل، تعطیلات عید فطر در هند با نام سلمان‌خان گره خورده و وی هر سال در این ایام، یک فیلم اکشن را روانه پرده سینماها می‌کرد.

این فیلم‌ها با استقبال بالای تماشاگران هندی (به ویژه تماشاگران مسلمان) روبرو شده و گرمای خاصی در جدول گیشه نمایش ایجاد می‌کردند.امسال شاهرخ خان با کار جدید خود به تعطیلات و جشن عید فطر گرما بخشید و بازار جدول گیشه نمایش آن را داغ کرد.

تحلیل گران اقتصادی سینما از موفقیت «قطار اکسپرس چنای» به عنوان سونامی شاهرخ خان اسم می برند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار