زمینه جذب علاقمندان به هنرستان‌ها فراهم شود

اردبیل(پانا) - معاون سیاسی، امنینی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت برای جذب دانش آموزان علاقمند به هنرستان و کارهای کارگاهی باید زمینه مناسب فراهم شود و توجیه خانواده ها و تشویق دانش آموزان نیز ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
زمینه جذب علاقمندان به هنرستان‌ها فراهم شود

به گزارش استانداری اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنینی و اجتماعی استاندار اردبیل در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: بیش از ۷۰درصد از دانش آموزان در رشته علوم تجربی کنکور شرکت می کنند و بقیه نیز در رشته های علوم انسانی و ریاضی به رقابت می پردازند که قبولی در این رشته ها خیلی پایین بوده و در صورت عدم قبولی در کنکور افسردگی در این سنین از دانش آموزان را به دنبال داشته است.

او با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی در رشته های فنی و کارگاهی از ضروریات است، افزود: باید ذهنیت دانش آموزان و اولیای آنها نسبت به مراکز فنی حرفه ای تغییر کند و برای اشتغال زایی فارغ التحصیلان هنرستان ها کلاس های آموزشی و آگاهی دهی برگزار شود.

معاون سیاسی، امنینی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: امروزه تربیت نیرو برای کارهای یدی و تولیدی در هنرستان ها براساس جامعه هدف از ضروریات است و بیشتر بیکاران فارغ التحصیل در رشته های تجربی و انسانی هستند در صورتی که بیشتر فارغ التحصیلان فنی برای خود شغل ایجاد کرده اند.

ندایی ادامه داد: آموزش و پرورش نباید از اهداف آموزشی فاصله بگیرد و دانش آموزان بر اساس علاقمندی رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند و با اجبار نمی توان در تحصیل و آینده موفقیت قابل قبول را کسب کرد.

او بیان کرد: می توان در تربیت نیروی انسانی برای تولید قطعات خودرو و هوشمندسازی که نیاز جامعه است اقدام کرد و در راستای توجیه و تفهیم خانواده ها نیز برنامه ریزی مدون صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنینی و اجتماعی استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه جهت تامین اعتبار لازم املاک مازاد آموزش و پرورش شناسایی شود گفت: فروش املاک مازاد آموزش و پرورش می تواند در بحث تامین بودجه عمرانی به این اداره کمک کند و شناسایی املاک و فرایند شناسایی باید طبق نظریه کارشناسان شناسایی و تبدیل به احسن شود.

ندایی ادامه داد: تغییر کاربری املاک مازاد از سوی شهرداری ها و هزینه مایحتاج هنرستان ها در اولویت قرار گیرد و در شهرهای بزرگ شهرداری ها و استانداری برای تغییر کاربری کمک می کنند.

او ضمن تقدیر از آموزش و پرورش استان اظهار کرد: این اداره کل در ایام کرونایی و فضای سخت این بیماری تلاش کرد حداقل در قالب برنامه شاد دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند و در خانه های خود بصورت غیرحضوری همانند سایر نقاط کشور تحصیل خود را ادامه دهند.

معاون سیاسی، امنینی و اجتماعی استاندار اردبیل در پایان از کارکنان و معلمان خواست در بحث انتخابات جهت تامین نیروی انسانی ستاد انتخابات استان را یاری کنند.

در این جلسه احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش هم پیشنهاد و نکته نظرات خود را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار