رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران:

رای ماده 100 در قلع و جمع‌آوری مستحدثات بنیاد مستضعفان در محله قدیم جماران اجرا شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح موضوعی 1283 هکتاری کن و فرحزاد جزو دستاورد‌های ارزشمند شورای پنجم است، گفت اجرای رای ماده 100 در قلع و جمع آوری مستحدثات بنیاد مستضعفان در محله قدیمی جماران موسوم به اردوگاه امام خمینی(ره) که توسط شهردار منطقه یک دچار تعلل شده باید سریعا اجرا شود.

کد مطلب: ۱۱۸۵۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
رای ماده 100 در قلع و جمع‌آوری مستحدثات بنیاد مستضعفان در محله قدیم جماران اجرا شود

محمد سالاری در دویست و نود و پنجمین جلسه شورا گفت: من دو تذکر دارم که تذکر نخست مربوط به سازمان فاوا و معاونت شهر سازی و معماری شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه شورای شهر تهران طی پیگیری های بسیار زیاد موفق شد طرح موضوعی 1283 هکتاری کن و فرحزاد را در طی ماه های گذشته در کمیسوین ماده 5 و شورای عالی شهر سازی و معماری به تصویب برساند و این طرح ابلاغ شد ولی ماه ها است نقشه های محدوده محله کن و باغات آن روی سامانه طرح تفصیلی بار گزاری نشده و خیلی ها اراده ای ندارند در این دوره مدیریت شهری مخصوصا در سازمان فاوا این امر به بار گزاری برسد تا مردم بتوانند نتایج بسیار اثر بخش این دوره مدیریت شهری در ایجاد تفرج گاه عمومی را شاهد باشند.

سالاری ادامه داد: من بارها و بارها شخصا با مهندس فرجود صحبت کردم و همینطور با شهردار منطقه و نیز معاون شهرسازی و معماری شهرداری و حتی با آقای حناچی صحبت کردم ولی به نتیجه نرسیدم و لذا تقاضای من این است تذکر بنده را به دوستان ابلاغ کنید تا حداکثر ظرف یک هفته این اتفاق بیافتد.

سالاری ادامه داد: همین اتفاق در خصوص طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 رخ داده، طرح تفصیلی منطقه 22 با 5700 هکتار مساحت با رویکرد های کیفی سازی در شورای شهری و کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهر سازی تصویب شد ولی هنوز بخش هایی از آن بارگزاری و عملیاتی برای اینکه مردم پشت گیشه شهرسازی بتوانند خدمت بگیرند نشده، همین موضوع در ارتباط با بسیاری از مصوبات شورا در خصوص اینکه شهرداری بیاید مصوبات نرخ گزاری شورا در مورد عوارض را بر روی سامانه بار گزاری کند تا فرم های اعلام عوارض به صورت سیستمی به مردم ارائه شود انجام نشده است.

سالاری ادامه داد: با این حال هر بار هم که من از اداره کل تدوین ضوابط و معاونت شهرسازی پیگیری می کنم که شاید بیش از 50 بار جلسه گذاشتیم و پیگیری کردیم اعلام می کنند که سازمان فاوا بایستی اینها را بار گزاری کند.

رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا افزود: اینها از جمله دستاورد های ارزشمند شورا است که متاسفانه با پیگیری های جدی و کارشناسی و مبتنی بر احترام نتوانستم به نتیجه برسانم لذا از ریاست شورا و شهردار تهران می خواهم این موضوع را به سرانجام برسانند.

سالاری افزود: تذکر دوم در مورد محدوده قدیمی جماران و اردوگاهی که در محدوده جماران به نام اردوگاه امام خمینی (ره) وجود دارد می باشد. متاسفانمه بنیاد مستصعفان در حریم شهر و در منطقه حفاظت شده شهر تهران تهران برخلاف منویات مقام معظم رهبری با رویکرد درامد زایی و شاید هم با نیت خیر اقدامات مغایر با طرح تفصیلی انجام داده است.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان نسبت به ساخت و ساز های غیر مجاز و دست اندازی در میراث طبیعی و حریم شهر تهران در حریم محله قدیمی جماران اقدام کرده و مجموعه قابل توجهی از بار گزاری ها به مساحت 10 هزار متر مربع از قبیل تالار پذیرایی، ایجاد کاربری های تجاری و مسکونی و اداری، رستوران و مهد کودک ان هم در دل کوه شکل داده که تمامی این مستحدثات فاقد سند، فاقد حقوق مکتسبه و بدون مجوز و بدون نظارت مهندس ذی صلاح هستند که در حریم شهر تهران شکل گرفته است.

سالاری افزود: با پیگیری اهالی محله جماران پرونده ای برای رسیدگی به تخلفات انجام شده به کمیسیون ماده 100 ارجاع شد و همکاران نیز هم در شعبه بدوی و هم در شعبه تجدید نظر رای به قلع و جمع آوری تمامی مستحدثات دادند اما متاسفانه شهرداری تهران در اجرای رای تعلل می کند.

سالاری افزود: لذا به شهرداری تهران تذکر می دهم دستورات اکید برای جمع اوری این تخلفات را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار