حسین خنیفر

دارالقرآن‌های بالنده با آموزش استخراج معانی قرآنی به دانشجو معلمان محقق می‌شود

تهران (پانا) - رییس دانشگاه فرهنگیان در شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تاکید کرد دارالقرآن‌های بالنده در پردیس‌ها و مراکز با آموزش استخراج معانی و مفاهیم قرآنی به دانشجو معلمان محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۵۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دارالقرآن‌های بالنده با آموزش استخراج معانی قرآنی به دانشجو معلمان محقق می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، در نشست شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان افتتاح دارالقرآن در پردیس ها و مراکز دانشگاه را اقدامی ارزشمند در راستای تدبر و انس با قرآن دانست و بر لزوم غنی سازی آنها تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت تفسیر و تحلیل قران کریم در کنار ترجمه آن، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم دارالقرآن بالنده داشته باشیم باید کاری کرد که دانشجویان خود استخراج معانی و مفاهیم از قرآن را یاد بگیرند.

رییس دانشگاه، با بیان اینکه ما بیشتر از تفسیر به ترجمه اکتفا کردیم و در ترجمه تحت اللفظی نیز از بسیاری معانی و مفاهیم عبور می شود، گفت: نگرانی هایی وجود دارد که مبادا تنها حافظ و قاری قرآن داشته باشد، ما نیاز به محافظ قرآن نیز داریم.

وی تقدس گرایی و نگاه صرف تقدیسی به متون مقدس و ترجیح صوت حسن بر محتوای احسن را آسیب زا برشمرد و اظهار کرد: باید تدبر، تعقل، تامل، تفاسیر و تحلیل ها در قرآن کریم بر صوت و لحن و نگاه تقدیسی به قرآن کریم غلبه کند و ضمن رعایت قداست، تحلیل و غور در کلام الله صوت بگیرد.

رییس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به ویژگی ها، حکمت و اعجاز قرآن کریم، تصریح کرد: قرآن کتابی است که در مردم، با مردم، برای مردم به سوی خدا آمده؛ قرآن کتابی مردم دار، مردم یار و مردم مدار است، و کمتر اینگونه به قرآن نگاه شده است.

وی با بیان اینکه در دنیای بارش خبری و بمباران خبری و اطلاعات تفسیر نشده، قرآن می تواند راهگشا باشد، افزود: چنانکه قرآن اساس روش تحقیق - روش تحقیق بر پایه صفر - را به ما گوشزد می کند اینکه پس از دریافت خبر، در آن تامل و درنگ کنید، بیاندیشید خبر، واقعیت و صحت دارد هدفمند است یا خیر؟ و از بیان حرف آخر در اول و یا همراهی بر حذر باشیم.

دکتر خنیفر قرآن کریم را کتاب قانون اساسی و اساس قانونی ما دانست و افزود: قرآن زمینی ترین پیام ها را دارد در حالیکه آسمانی ترین کتاب است، اکنون زمان بازگشت به ریشه ها است، باید با رجعت دوباره به قرآن کریم دلها را رحل قرآن کرد.

وی جوانی را بهترین زمان برای انس با قران بشمارآورد و گفت: روایت است اگر کسی قرآن را در دوران جوانی بخواند با خون و پوست او عجین می شود، انشالله بتوانیم خادم قران باشیم و آن را در دل جوان ها جاری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات را موضوع بسیار مهمی برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی که وارث خون شهدا ایثارگران و جانبازان دانست و رصدگاهی با اهمیت دانست و بر حضور موثر، بدون هیجان، با همراهی و همدلی در انتخابات تاکید کرد.

این مقام مسئول دانشگاه فرهنگیان و پردیس ها و مراکز آن را مستقل عنوان و خاطر نشان کرد: برای برگزاری انتخابات پرشور و انتخاب گزینه شریف، پاک و اهل برنامه همه باید بسیج شویم و به سمت انتخاباتی برویم که خروجی ان کسی باشد که نام اسلام، ایران و این کشور مظلوم و تحت حصار را بالنده تر و به سمت جایگاه ارزشمند خود هدایت کند.

وی در ادامه تصویب کار پوشه فرهنگی و تهیه بسته های فرهنگی را اقدامی بسیار ارزشمند و کارساز در دوران کرونا برشمرد و گفت: همچنین دارالقرآن ها نیز شفای روح و روان و عبور دهنده ما ازسطح به عمق قرآن خواهد بود.

رییس دانشگاه فرهنگیان، در پایان از زحمات همکاران معاونت فرهنگی و اجتماعی در راستای ارتقاء کیفیت در دانشگاه و همراهی سایر معاونت ها و حوزه ها در این رابطه تقدیر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار