صادرات شمش فولاد آزاد شد

تهران (پانا) - اعلام اسامی واحدهای مجاز به صادرات شمش فولاد شامل بیلت، بلوم و اسلب توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گواه این است که صادرات شمش فولاد آزاد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
صادرات شمش فولاد آزاد شد

به گزارش ایسنا، سیف‌الله امیری-مدیر کل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت- در نامه‌ای خطاب به مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، فهرست واحدهای مجاز به صادرات شمش فولاد شامل بیلت، بلوم و اسلب را اعلام کرده است.

براساس نامه مذکور، با توجه به تصمیمات جلسه شورای هماهنگی بخش معادن و صنایع معدنی مورخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ به پیوست فهرست واحدهای مجاز به صادرات شمش فولادی (بیلت، بلوم و اسلب) که تاکنون در بورس کالا ثبت اطلاعات کرده و اقدام به عرضه محصولات تولیدی خود کرده‌اند، با مشخصات و به همراه شناسه ملی به گمرک ارسال می‌شود.

همچنین در متن این نامه آمده است که " لازم به ذکر است واحدهای لیست پیوست در صورت رعایت کف عرضه‌ها در بورس کالا به مدت سه ماه از تاریخ یکم خرداد ۱۴۰۰ جهت صادرات محصولات مندرج در جدول پیوست نیازی به تأیید دفتر صنایع معدنی در سامانه فرامرزی گمرک جمهورس اسلامی ایران (EPL) را ندارند.

لطفاً دستور فرمائید اقدام لازم صورت پذیرد و گزارش صادرات واحدهای مذکور به صورت ماهیانه به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار و دفتر مذکور ارائه گردد تا در صورت عدم رعایت کف عرضه در بورس کالا و عدم انجام تعهدات ارزی و با اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، صادرات آن‌ها تعلیق می‌شود.

ضمناً در صورت وجود متقاضی جدید برای صادرات تا اعلام لیست تکمیلی به گمرک، صادرات آن‌ها توسط این دفتر تأیید می‌شود. همچنین واحدهای تولیدی شمش فولادی برای آن مقدار از شمشی که در بورس کالا معامله نگردیده است، می‌توانند برای صادرات برنامه‌ریزی نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار