حبیبی تشریح کرد

سرانجام سیمکارت دانش‌آموزی به کجا رسید؟

تمام اطلاعات مربوط به لازم التعلیم‌های کلاس اول ابتدایی از ثبت احوال دریافت و امکان رصد دقیق بازماندگان از تحصیل فراهم شده است

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد کرونا باعث شد زیست بوم جدیدی برای ما تعیین شود.

کد مطلب: ۱۱۸۵۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
سرانجام سیمکارت دانش‌آموزی به کجا رسید؟

محمود حبیبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات صبح امروز در نشست خبری با موضوع ثبت نام مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس نیاز داشتیم از زیست بوم قبلی به زیست بوم جدید مهاجرت داشته باشیم. در سال گذشته اقداماتی مانند راه اندازی شبکه شاد صورت گرفت.

عضو ستاد ثبت نام دانش‌آموزان افزود: در زیست بوج جدید ۲ مصوبه تاییدیه تحصیلی به صورت الکترونیکی و ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان به آموزش و پرورش ابلاغ شد.

حبیبی گفت: موضوع تاییدیه تحصیلی از مهرماه آغاز شده و تاامروز بدون نیاز به حضور از سوی آموزش و پرورش قابل ارائه است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش خبر داد ثبت نام الکترونیکی با یکپارچه سازی سامانه‌ها مقارن شد که از دی ماه کلید خورده بود. وی در ادامه گفت: قرار است همه فعالیت‌های دانش‌آموزان در این سامانه مدیریت شود. خدماتی که از این پس قرار است به دانش‌آموزان و اولیا ارائه شود از طریق سامانه سیدا و درگاه پادا ارائه می‌شود.

پروژه ثبت نام به صورت غیرحضوری برنامه ریزی شده است

وی اضافه کرد کار را از دی ماه و با مشاهده کارنامه‌ها شروع کردیم و به تدریج فعالیت‌های دیگری را نیز به آن اضافه کردیم. نقل و انتقال دانش‌آموزان و صدور کارت‌های آزمون امتحانات نیز از این جمله بود. پروژه ثبت نام نیز به صورت غیرحضوری برنامه ریزی شده است.

حبیبی با بیان اینکه در سنوات قبل سامانه‌های ما مدیرمحور بود ادامه داد: سامانه جدیدی طراحی شد و این آمادگی را داریم که از خرداد با ثبت نام اول دبستان آغاز کنیم و به مرور در پایه‌های دیگر پس از اتمام امتحانات، فرایند ثبت نام را تکمیل خواهیم کرد.

احراز هویت محل سکونت دانش‌آموزان از سال آینده

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش به اتصال به بانک‌های اطلاعاتی سازمان‌های دیگر اشاره و عنوان کرد: تمام اطلاعات مربوط به لازم التعلیم‌های کلاس اول ابتدایی از ثبت احوال دریافت و امکان رصد دقیق بازماندگان از تحصیل فراهم شده است. سرویس شاهکار وزارت ارتباطات نیز برای تایید موبایل سرپرستان دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرویس دیگر سامانه اداره پست است که تا مهرماه ادامه دارد که محل سکونت را مشخص می‌کند همچنین احراز هویت محل سکونت را نیز از سال آینده خواهیم داشت.

ما و اولیا نگرانی‌هایی درباره آسیب‌های فضای مجازی داشتیم و برای صیانت دانش‌آموزان از مخاطرات فضای مجازی، طرح سیمکارت دانش‌آموزی را در دستورکار قرار دادیم. مطالعات این موضوع با وزارت ارتباطات انجام و پیش نویس اولیه طرح سیمکارت دانش‌آموزی آماده شده است

وی به مشکلات سامانه سیدا و سرانجام سامانه‌های دیگر وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این طبیعی است هرسامانه ای در آغاز کار با مشکلاتی مواجه است؛ اطلاعات سامانه سناد به سیدا منتقل شده است و از شروع سال تحصیلی جدید دیگر تمام اقدامات بر روی سیدا انجام خواهد شد.

به گفته حبیبی پروژه یکپارچه سازی سامانه‌ها که سیدا هسته اصلی سامانه‌هاست به عنوان پایگاه اصلی وزارتخانه محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع کتب درسی نیز اشاره کرد: در این باره جلساتی با سازمان پژوهش داشتیم و در تلاش هستیم ارتباط آن را را با سامانه سیدا برقرار کنیم.

وی همچنین درباره درباره توزیع سیمکارت دانش‌آموزی بیان کرد: ما و اولیا نگرانی‌هایی درباره آسیب‌های فضای مجازی داشتیم و برای صیانت دانش‌آموزان از مخاطرات فضای مجازی، طرح سیمکارت دانش‌آموزی را در دستورکار قرار دادیم. مطالعات این موضوع با وزارت ارتباطات انجام و پیش نویس اولیه طرح سیمکارت دانش‌آموزی آماده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار