وزارت صمت صادرات شمش فولادی را آزاد کرد

تهران (پانا) - وزارت صمت فهرست واحدهای مجاز به صادرات شمش فولاد شامل بیلت، بلوم و اسلب را اعلام و به این ترتیب صادرات شمش فولاد آزاد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
وزارت صمت صادرات شمش فولادی را آزاد کرد

سیف الله امیری مدیر کل صنایع معدنی وزارت صمت در نامه‌ای به مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، فهرست واحدهای مجاز به صادرات شمش فولاد (بیلت، بلوم و اسلب) را اعلام کرد.

در این نامه که ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ صادر شده، آمده است: با توجه به تصمیمات جلسه شورای هماهنگی بخش معادن و صنایع معدنی مورخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ به پیوست فهرست واحدهای مجاز به صادرات شمش فولادی (بیلت، بلوم و اسلب) که تاکنون در بورس کالا ثبت اطلاعات کرده و اقدام به عرضه محصولات تولیدی خود کرده اند، با مشخصات و به همراه شناسه ملی به گمرک ارسال می‌شود.

لازم به ذکر است واحدهای لیست پیوست در صورت رعایت کف عرضه‌ها در بورس کالا به مدت ۳ ماه از تاریخ یک خرداد ۱۴۰۰ جهت صادرات محصولات مندرج در جدول پیوست نیازی به تأیید دفتر صنایع معدنی در سامانه فرامرزی گمرک را ندارند. لطفاً دستور فرمائید اقدام لازم صورت پذیرد و گزارش صادرات واحدهای مذکور به صورت ماهیانه به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ریال دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار و این دفتر ارائه گردد تا در صورت عدم رعایت کف عرضه در بورس کالا و عدم انجام تعهدات ارزی و با اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، صادرات آنها تعلیق می‌شود. ضمناً در صورت وجود متقاضی جدید برای صادرات تا اعلام لیست تکمیلی به گمرک، صادرات آنها توسط این دفتر تأیید می‌شود. همچنین واحدهای تولیدی شمش فولادی برای آن مقدار از شمشی که در بورس کالا معامله نگردیده است، می‌توانند برای صادرات برنامه ریزی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار