نشست تخصصی تاثیر علم نجوم بر فرهنگ، هنر و ادبیات فارسی برای دانش‌آموزان برگزار شد

تهران (پانا) - نشست تخصصی تاثیر علم نجوم بر فرهنگ، هنر و ادبیات فارسی با همکاری پژوهش‌سرای آفرینش (قطب استانی نجوم) و آکادمی سیمرغ امروز ۲۵ اردیبهشت ماه به مناسبت هفته جهانی نجوم همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان و ادبیات فارسی به صورت مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نشست تخصصی تاثیر علم نجوم بر فرهنگ، هنر و ادبیات فارسی برای دانش‌آموزان برگزار شد

محمدرضا حقدوست(سیمرغ)، پژوهشگر، مدرس، نویسنده که هم‌اکنون مدیرمسئول باشگاه ملی جوانان پژوهشگر است به عنوان سخنران در این نشست تخصصی مجازی که برای دانش‌آموزان کل کشور به صورت پخش زنده از شبکه شاد برگزار شد، حضور داشت.

حقدوست ضمن گرامی‌داشت این روز به بررسی جایگاه والای شخصیت فردوسی پرداخت و از اهمیت ترویج شاهنامه خوانی و پژوهش در حوزه ادبیات فارسی و هنر اصیل ایرانی بین دانش‌آموزان صحبت‌هایی را بیان کرد.

این نشست قصد داشت تا پیوند علم نجوم را با شعر و ادبیات فارسی واکاوی کند و حقدوست در گفتار اول این نشست به بررسی نظریه‌های نجوم در اشعار شعرای فارسی‌زبان پرداخت و در گفتار دوم آن به کاربرد اجرام آسمانی و اصطلاحات نجومی به عنوان نمادهای ادبی در اشعار فارسی اشاره کرد.

این نشست که با موضوعی متفاوت برای اولین بار برگزار شده بود با استقبال چشمگیر دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه علم نجوم و ادبیات فارسی مواجه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار