امتحانات حضوری و صیانت ازحقوق دانش آموزان

سامان(پانا) - برگزاری امتحانات نهم و دوازدهم بصورت حضوری باعث برقراری عدالت آموزشی و صیانت از حقوق دانش آموزان خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
امتحانات حضوری و صیانت ازحقوق دانش آموزان

با نزدیک شدن به زمان برگزاری امتحانات حضوری در پایه های نهم و دوازدهم و مطرح شدن سئوالات متعدد در این خصوص، پانا، با سید تراب نوربخش رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سامان گفت و گویی ترتیب داده که در ادامه آمده است.

نحوه برگزاری امتحانات غیر حضوری در این شهرستان چگونه است؟

ما هم به طبع مطیع دستورات ستاد کرونا کشور هستیم همانگونه که ستاد مصوب کرده است، باید امتحانات پایه های نهم و دوازدهم حضوری و سایر پایه ها غیرحضوری باشد. دقیقا مثل زمانی که دانش آموزان در فضای مجازی درس می خواندند و همکاران ما امتحانات خود را برگزار می‌کردند همان حالت را دارد، اما یک نکته که وجود دارد این است که این مرحله امتحانات زمان شروع و پایانش مشخص است و از دانش آموز خواسته می شود که سر زمان مقرر حضور یافته و پاسخ دهند و اگر غیر از این باشد پاسخ د‌انش آموز مورد قبول واقع نمی شود.

برگزاری امتحانات بصورت حضوری چه وجه مثبتی دارد؟

با در نظر گرفتن کلیه جوانب و شرایط حاضر، واقعاً راهی جز این کار نیست و ما هم تابع مقررات ستاد کرونا هستیم.

امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم چگونه برگزار خواهد شد؟

در تمام حوزه هایی که باید امتحانات حضوری برگزار شود تمام پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و با دقت لازم پیگیر هستیم. همین امروز جلسه ای با حضور مسئولین حوزه های نهایی داشتیم و نکات لازم در رابطه با حفظ سلامت دانش آموزان گفته شد و اولویت اول ما حفظ سلامت دانش آموزان است.

چرا باید امتحانات پایه های نهم و دوازدهم بصورت حضوری برگزار شود؟

چون این پایه ها به نوعی زندگی و آینده دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد. دانش آموز پایه نهمی دانش آموزی است که باید رشته تحصیلی خود را انتخاب کند و در پایه دوازدهم با وجود کنکور و احتمال دخالت معدل در آن حساسیت فوق العاده ای وجود دارد به همین خاطر باید با در نظر گرفتن عدالت آموزشی و حق و حقوق دانش آموزان در آزمون ها می طلبد تا شرایط یکسان و عادلانه ای در برگزاری امتحانات بصورت حضوری اعمال شود.

اگر دانش آموزی در این شرایط دچار کرونا شود تکلیف چیست؟

اگر دانش آموزی در طول برگزاری امتحانات دچار ویروس یا بیماری شود می تواند به عنوان غایب مجاز بعد از پایان امتحانات در غایبان مجاز ثبت نام کند و برای امتحان حاضر شود. ملاک تشخیص آن هم فقط نامه ای است که از طرف مرکز بهداشت ارسال می شود که اگر جواب آزمایش آن مثبت باشد تحت آن شرایط به عنوان غایب مجاز بعد از امتحانات شناخته خواهد شد.

آیا تا به حال در جلسات شورای دانش آموزی شرکت کرده اید؟

بله،در جلسات شورای دانش آموزی هم شرکت کرده و از نظرات و پیشنهادات آنها به نحو احسن استفاده کرده ایم و نظر هایشان را برای دانش آموزان ملاک قرار داده ایم.

به نظر شما فعالیت های پرورشی امسال در مدارس چگونه گذشت؟

حوزه پرورشی ماهم در این شرایط کارهای خود را انجام می دادند و پیگیر بودند و امیدواریم که این شرایط سخت تمام بشود و کار پرورشی واقعا کاری است که باید بیشتر حضوری باشد که آرزو داریم سال آینده دانش آموزان فعال و پویا در مدارس ببینیم و تشکر ویژه دارم از کلیه فعالان حوزه پرورشی که در فضای مجازی هم سنگ تمام گذاشتند و فعالیت ها را زمین نگذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار