«پویش ادبی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی» در مدارس کشور

در این پویش دانش‌آموزان می‌توانند در ۳ قالب پادکست، ویدئو کست و نقالی نسبت به بازخوانی و دکلمه اشعار این شاعر بزرگ اقدام کنند

تهران (پانا) - «پویش ادبی روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی» در مدارس سراسر کشور به مناسبت فرا رسیدن 25 اردیبهشت ماه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در تقویم رسمی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۴۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
«پویش ادبی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی» در مدارس کشور

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های فروردین و اردیبهشت 4 مناسبت بزرگداشت شاعران بزرگ کشور یعنی عطار نیشابوری،‌ سعدی،‌ فردوسی و خیام درج شده لذا پویش ملی «ستارگان آسمان ادب» راه‌اندازی شده است.

امروز شنبه 25 اردیبهشت ماه روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است و این پویش در قالب پویش ادبی فردوسی برگزار می‌شود به این بهانه و با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان سراسر کشور با اشعار و زندگی این مفاخر ادبی وزارت آموزش و پرورش با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نخستین پویش ادبی «ستارگان آسمان ادب» از تاریخ 25 فروردین ماه جاری تا 28 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

در این پویش دانش‌آموزان می‌توانند در 3 قالب پادکست، ویدئو کست و نقالی نسبت به بازخوانی و دکلمه اشعار این شاعران بزرگ اقدام کرده و آثار خود را از طریق بسترمجازی «شاد» برای دبیرخانه‌های این جشنواره ارسال کنند.

دبیرخانه دریافت آثار این پویش در 5 کانون فرهنگی تربیتی در استان‌های خراسان رضوی و فارس و در شهرستان‌های نیشابور، مشهد شیراز و گناباد است دانش‌آموزان همچنین می‌توانند در باره زندگی و شعر این مفاخر ادبی نیز به تولید محتوا پرداخته و آثار خود را برای دبیرخانه‌های تخصصی ارسال کنند.

فیلم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار