ملکی در برنامه سلام صبح به خیر:

حذفیات کتب درسی برای 2 پایه نهم و دوازدهم قطعی و الزامی است

حدود ۳۰ درصد از محتواهای هر یک از کتاب درسی را به عنوان مطالعه آزاد مطرح کردیم تا دانش‌آموزی که علاقه دارد به صورت اختیاری آن را مطالعه کند و اگر هم مایل به مطالعه نبود از آن بخش‌ها در امتحانات سوال مطرح نشود

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره برگزاری امتحانات نهایی دانش‌‌آموزان و حذفیات کتب درسی توضیحاتی را بیان کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
حذفیات کتب درسی برای 2 پایه نهم و دوازدهم قطعی و الزامی است

حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با حضور در برنامه سلام صبح به خیر شبکه سه اظهار کرد: در سال گذشته به دلیل اینکه دانش‌آموزان و خانواده‌ها را با توجه به شرایط قرمز کرونا آگاه کنیم در سازمان مجموعه ای از راهنماهای برنامه درسی را برای تعدیل، اصلاح و متناسب سازی محتواها در شرایط کرونایی در 6 جلد آماده و به استان‌ها ارسال کردیم تا معلمان بتوانند در سال تحصیلی براساس این موضوع آموزش دهند.

وی افزود: هدف ما این بود با توجه به اوضاع پیش آمده و عدم حضور تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان در کلاس درس، بتوانند در یک شرایط مطلوب تری به تحصیلات خود ادامه دهند و نگرانی وجود نداشته باشد.

ارائه مطالب تربیتی در 6 مجموعه

ملکی اضافه کرد: در این مجموعه حرف‌هایی را با معلمان زدیم که باید به این نکات توجه کنند، یک سری موارد را به خانواده‌ها منعکس کردیم تا به مسائل تربیتی و آموزشی بچه‌ها توجه داشته باشند در این مجموعه مطالبی را هم برای معلمان مدارس و دانش‌آموزان مطرح کردیم.

معاون وزیر ادامه داد: در این مجموعه به دلیل اینکه خواستیم شرایط را برای دانش‌آموزان آسان تر کنیم و بین زمان آموزش و محتوای درسی متناسب سازی ایجاد شود حدود 30 درصد از محتواهای هر یک از کتاب درسی را به عنوان مطالعه آزاد مطرح کردیم تا دانش‌آموزی که علاقه دارد به صورت اختیاری آن را مطالعه کند و اگر هم مایل به مطالعه نبود از آن بخش‌ها در امتحانات سوال مطرح نشود.

به طول سال تحصیلی اضافه نمی‌شود

ملکی با بیان اینکه این مساله به ادارات کل آموزش و پرورش و معلمان مدارس ابلاغ شده تا بین محتواهای آموزشی و زمان آموزش تناسب ایجاد شود درباره امکان اضافه شدن زمان سال تحصیلی گفت: سال تحصیلی ازجهت زمانی نهادینه شده است و به عنوان بک سال تحصیلی که زمان ابتدا و انتهایش مشخص است برنامه ریزی صورت می‌گیرد لذا دست کاری در طول این زمان به مصلحت نبود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: معتقدم هرگز آموزش غیرحضوری جایگزین آموزش حضوری نیست در آموزش حضوری رابطه چهره به چهره معلم با دانش‌آموز صورت می‌گیرد و آموزش حضوری و غیرحضوری را متمایز می‌کند اما واقعیت دست ما نیست و کرونا به عنوان یک پدیده آمد.

بارگذاری محتوای غنی در شبکه ملی رشد

حذفیات کتب درسی برای کنکور و امتحانات نهایی است

وی با بیان اینکه با این کار نظام آموزشی خود را با شرایط سازگار کرد برای جبران این حذفیات و افت تحصیلی اظهار کرد: طبیعی است در این شرایط مقداری افت به وجود می‌آید باید این واقعیت را پذیرفت و جلوی مشکلات اساسی را گرفت. در شبکه ملی رشد در سازمان که از قبل هم وجود داشت محتواهای غنی تر را بارگذاری کردیم که متناسب با سنین مختلف دانش‌آموزان است.

ملکی بیان کرد: کارگروهی تشکیل دادیم تا محتوای بهتری در این شبکه بارگذاری و دانش دانش‌آموزان غنی شود برای آغاز سال تحصیلی آینده نیز برنامه ریزی می‌کنیم تا معلمان ورودی به مطالب سال گذشته داشته باشند تا با مرور مطالب بتوانیم خلا تربیتی را جبران کنیم.

معاون وزیر با اعلام اینکه حذفیات کتب درسی برای کنکور و امتحانات نهایی است گفت: 30 درصد حذفیات کتب درسی برای 2 پایه نهم و دوازدهم قطعی و الزامی است این موضوع برای سایر پایه‌ها در اختیار اداره کل آموزش و پرورش قرار دارد زیرا کرونا در استان‌ها شرایط یکسانی ندارد.

ساماندهی مطلوب‌تر نظام الکترونیکی غیرحضوری

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: معتقدم آزمون آنلاین محدودیت نظام آموزشی آنلاین را با خود دارد در سنجش و ارزشیابی غیرحضوری نظارت کافی وجود ندارد و رهبری از سوی معلم صورت نمی‌گیرد اما به دلیل اینکه شرایط سال تحصیلی آینده نیز معلوم نیست باید به سمت ساماندهی مطلوب تر نظام الکترونیکی غیرحضوری برویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار