با حضور معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک:

برگزاری شورای برنامه‌ریزی کانون فرهنگی، تربیتی ملائک قرچک

قرچک(پانا)- کانون‌های فرهنگی و تربیتی سرآغازی برای فراگیری دانش‌آموزان درخارج از محدوده مدرسه و آشنایی بابسیاری از فنون، نیازهای اجتماعی و تمرین کارگروهی است.

کد مطلب: ۱۱۸۴۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری شورای برنامه‌ریزی کانون فرهنگی، تربیتی ملائک قرچک

در این جلسه مهدی دهقانی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قرچک گفت: کانون‌های فرهنگی و تربیتی محلی مناسب برای تحقق هر چه بیشتر فرآیند تعلیم و تربیت است که تقویت این کانون‌ها در حوزه پرورشی موجب تقویت خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، ایجاد اعتماد به نفس در دانش‌آموزان و توانایی حل مسائل به هنگام مواجه با مشکلات می‌شود.

او افزود: همچنین این مکان‌ها تکیه‌گاهی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در محیطی سالم و امن است که مسئولان باید در این بخش اهتمام ویژه داشته باشند.

او تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی تربیتی مراکزی برای تقویت هویت فرهنگی، دینی و ملی و آشنا کردن دانش‌آموزان با ارزش‌های فرهنگی و زمینه ارتباط صمیمی و معاشرت سازنده اجتماعی است و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان، نقش موثری در سلامت روانی آنان دارد که در این زمینه کانون‌های فرهنگی، تربیتی براساس مصوبه پانصد و سومین جلسه شورای عالی آموزش وپرورش در 30 بهمن ماه سال 1368 در کشور تاسیس شد.

دهقانی یادآور شد: حضور دانش‌آموزان در کانون‌ها رشد و شکوفایی استعداد آنان را در پی خواهد داشت و کانون‌های فرهنگی تربیتی در مهارت‌آموزی و ایجاد نشاط دربین دانش‌آموزان نقش مهم و تاثیرگذار دارند و این مکان‌های فرهنگی تربیتی مهم‌ترین بستر برای انجام فعالیت‌های فوق برنامه به ویژه مهارت‌آموزی، تقویت روحیه خودباوری و نشاط برای دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش قرچک اظهار کرد: کلاس‌های طرح اوقات فراغت در تابستان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی و برگزار خواهد شد.

خبرنگار دانش آموز:محدثه زارعی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار