کریمی تشریح کرد

چگونگی برگزاری امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم دانش‌آموزان

سوالات امتحان براساس آموزش‌های غیرحضوری طراحی می‌شود

تهران (پانا) - مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی به تشریح چگونگی برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان به صورت حضوری و آخرین تدابیر وزارت آموزش و پرورش این باره پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۸۴۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی برگزاری امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم دانش‌آموزان

غلامرضا کریمی مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی، عصر امروز ۲۳ اردیبهشت در گفت‌‌وگوی زنده روی خط خبر شبکه خبر درباره چگونگی برگزاری حضوری امتحانات نهایی و ارزیابی خود از سال تحصیلی کرونایی اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا آموزش و پرورش به همراه عوامل اجرایی و معلمان تلاش کرد تا وقفه ای در آموزش ایجاد نشود لذا با راه اندازی شبکه شاد فرایند آموزش را تکمیل کردیم و برای افرادی که در مناطقی به امکانات اینترنتی دسترسی نداشتند تمام دروس از طریق شبکه‌های تلویزیونی به دانش‌آموزان ارائه شد.

در دوره ابتدایی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی داریم و در دوره‌های متوسطه اول و دوم معلم براساس تدریس‌ها آزمون برگزار می‌کند

وی با بیان اینکه با توجه به غیرحضوری بودن عمده کلاس‌ها، امتحانات نیز در تمام پایه‌ها بجز دو پایه نهم و دوازدهم غیرحضوری است افزود: برگزاری امتحانات غیرحضوری از سوی معلم صورت می‌گیرد در دوره ابتدایی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی داریم و در دوره‌های متوسطه اول و دوم معلم براساس تدریس‌ها آزمون برگزار می‌کند.

کریمی ادامه داد: در تمام مناطق با رنگ‌های مختلف تمامی آزمون‌ها غیرحضوری است؛ اما در دو پایه نهم و دوازدهم امتحانات براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش حضوری است در پایه نهم هدایت تحصیلی دانش‌آموز بعد از آزمون صورت می‌گیرد به همین دلیل آزمون حضوری است.

طراحی سوالات استاندارد و براساس شرایط آموزش غیرحضوری است

مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش بارها تاکید بر حضور دانش‌آموزان داشت اما شرایط کرونا اجازه این موضوع را نداد گفت: مبنای ما این نیست تمام آنچه در کتب درسی بوده در امتحان وجود داشته باشد. سوالات براساس شرایط قرمز طراحی می‌شود و این موضوع برای همه دانش‌آموزان یکسان و استاندارد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شرایط آموزش غیرحضوری در طراحی سوالات صورت می‌گیرد و مورد تاکید است بیان کرد: باید به خانواده‌ها و دانش‌آموزان اطمینان خاطر می‌دهم آموزش و پرورش به دنبال سخت گیری نیست تلاش دارد سال تحصیلی با حفظ سلامت دانش‌آموزان پایان بیاید.

۲ متر از ۴ طرف فاصله برای صندلی‌ها تعیین کردیم و مدرسه قبل از برگزاری امتحات گندزدایی می‌شود همچنین شرایط تجمع دانش‌آموزان در نظر گرفته خواهد شد

کریمی با اعلام اینکه طراحی سوالات پایه نهم استانی است افزود: بخشی از محتوای کتب در تمام پایه‌ها مطالعه آزاد درنظر گرفته شده است که دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان پژوهش و سازمان سنجش از این موارد اطلاع پیدا کنند.

مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی بیان کرد: برای پایه نهم حوزه امتحانی نداریم امتحان در همان مدارسی که دانش‌آموز درس خوانده برگزار می‌شود. در پایه دوازدهم ۶ هزار و ۷۵۰ حوزه امتحانی داشتیم که ۲ هزار و ۷۷۰ حوزه اضافه شده است. ۲ متر از ۴ طرف فاصله برای صندلی‌ها تعیین کردیم و مدرسه قبل از برگزاری امتحات گندزدایی می‌شود همچنین شرایط تجمع دانش‌آموزان در نظر گرفته خواهد شد. در تمام حوزه‌ها نیز یک مربی بهداشت قرار دادیم تا شرایط را بررسی کند.

چگونگی برگزاری آزمون برای دانش‌آموزان کرونایی

امتحانات هنرستانی‌ها چطور برگزار می‌شود

وی اظهار کرد: برای دانش‌آموزی که کرونا دارد و نمی‌تواند در آزمون خردادماه شرکت کند اعلام کردیم برای پایه نهم پایان تیرماه و اوایل مردادماه و برای پایه دوازدهم فقط شهریورماه آزمون جبرانی برگزار شود.

مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی ادامه داد: آزمون هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش در پایه دوازدهم حضوری است اما تمام فرایندها از سوی مدرسه و معلم انجام می‌شود البته آزمون‌های عملی حضوری و تا ۱۵ مردادماه خواهد بود.

حذفیات کتب درسی برای تمام پایه‌ها وجود دارد

کریمی افزود: حذفیات کتب درسی در تمام پایه‌ها وجود دارد اما در پایه نهم و دوازدهم این حذفیات در طراحی سوالات درنظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار