معاون علوم پزشکی گیلان:

سرایت کرونا در دورهمی جدی است

رشت ( پانا) - معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سرایت بیماری کرونا در دورهمی ها را جدی دانست و گفت انواع ویروس های جهش یافته هم اکنون در محیط وجود دارد که قدرت سرایت بیشتری دارند و حتما مردم را مبتلا می کنند.

کد مطلب: ۱۱۸۴۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
سرایت کرونا در دورهمی جدی است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، انوش دهنادی مقدم در جمع خبرنگاران، با ابراز نگرانی از افزایش دورهمی ها در تعطیلات عید فطر، اظهار کرد: سرایت کرونا از طریق قطرات تنفسی بوده و دورهمی ها و مسافرت ها نقش مهمی در انتقال بیماری دارد.

وی با بیان اینکه مسافرت های اخیر در تمامی استان ها موجب شد شاهد خیز چهارم بیماری باشیم، افزود: طی یک ماه گذشته و در جریان پیک کرونا عزیزان زیادی را از دست دادیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شرط پیشگیری از کرونا را رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: برای اینکه خودمان دچار بیماری نشویم و یا عزیزانمان را از دست ندهیم، باید از دورهمی ها و میهمانی ها اجتناب کنیم.

دهنادی مقدم، با بیان اینکه مسافرت به خودی خود موجب سرایت ویروس نمی شود، خاطرنشان کرد: اگر مسافران در مکانی تجمع کنند و یا در دورهمی و میهمانی حضور داشته باشند، سرایت بیماری جدی است؛ به ویژه با انواع ویروس های جهش یافته مواجه هستیم که قدرت سرایت بیشتری دارند و حتما ما را مبتلا می کنند.

وی از مردم خواست حتما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و به مراکز خرید و سوپرمارکت ها و نانوایی های شلوغ نروند و یادآور شد: زدن ماسک را فراموش نکنید و هنگام خروج از منزل و در فضاهای شلوغ حتما دو ماسک بزنید تا دچار بیماری نشوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار