کاظمی خبر داد

تاکید بر مشارکت بیش از یک میلیون دانش‌آموز واجد شرایط در انتخابات 1400

تهران (پانا) - جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی با موضوع مشارکت حداکثری، آگاهانه و فعالانه دانش‌آموزان رأی اولی در کنار سایر اقشار جامعه امروز چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر مشارکت بیش از یک میلیون دانش‌آموز واجد شرایط در انتخابات 1400

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی و تشکل‌ها به جهت طراحی و برنامه ریزی و اقدامات به موقع و مناسب برای انتخابات ۱۴۰۰ هدف از برگزاری این نشست را ایجاد حساسیت فعالیت هاو هم افزایی بیشتر تشکل های دانش آموزی در انتخابات پیش رو اعلام کرد.

کاظمی اضافه کرد ما در آستانه برگزاری همزمان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شهر و روستا هستیم و موضوع انتخابات در ایجاد همبستگی در عرصه داخلی و اقتدار ملی در عرصه خارجی نقش بی‌بدیلی دارد. لذا ضمن پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری تمام توان خود را برای حضور حداکثری اثربخش دانش آموزان، اولیا و همکاران به کار خواهیم گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد بیش از یک میلیون نفر دانش آموزان شاغل به تحصیل واجد شرایط در انتخابات هستند و با برنامه‌ریزی و اقدامات فرهنگی مناسب توسط تشکل ها و استفاده از ظرفیت شبکه آموزشی دانش آموزان شاد این دانش آموزان که به سن تکلیف سیاسی رسیده اند با شوق و احساس تعلق خاطر به کشور خود در انتخابات مشارکت فعالانه خواهند داشت.

علی رمضانی مدیر کل فرهنگی و هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی نیز در این جلسه ضمن اعلام برنامه های پیش بینی شده از جمله راه اندازی پویش دانش آموزان رای اولی ابلاغ بخشنامه به استان‌ها و تشکیل کارگروه برنامه ریزی هماهنگی و پشتیبانی دراین اداره کل گفت دانش‌آموزان به عنوان یک فرصت بی نظیر در انتخابات هستند که هم خود و هم خانواده های خود را برای مشارکت سیاسی و اجتماعی دعوت می کنند و در جشن تکلیف سیاسی خود حضوری پر نشاط و هدفمند خواهند داشت.

در این جلسه که روسای تشکل های دانش آموزی نیز حضور داشتند هرکدام از آنها به برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در خصوص انتخابات پیش رو اعلام کردند که خلاصه‌ای از مذاکرات به شرح ذیل است:

مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی:

امید آفرینی منجر به مشارکت حداکثری در انتخابات می شود امید آفرینی جوانان کمک می کند که مشارکت حداکثری تحقق یابد. راه اندازی قرارگاه شهید فهمیده ویژه انتخابات ۱۴۰۰ ایجاد کانال ها و گروه ها در فضای مجازی ویژه انتخابات تولید محتوا و ارسال ملاحظات طراحی پویشهای مشق حضور برای اولی ها و خانواده ها و دانش‌آموزانی که نمی توانند رای بدهند. طراحی پویش صندلی داغ (گفت و گوی دانش آموزان) ، طراحی پویش سود ویژه دانش آموزان و طراحی کلیپ و پوستر ویژه انتخابات هستند که در سازمان بسیج دانش آموزی در آستانه انتخابات انجام شده است.

حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی:

بخشی از برنامه‌های ما برای دانش آموزان چه بتوانند یا نتوانند در انتخابات مشارکت کنند پیش‌بینی شده است که در کنار سایر اقشار جامعه حضور یابند. در تلاش هستیم انگیزه لازم ایجاد کنیم تا دانش آموزان توانایی همراه شدن یا همراهی با خانواده ها را در انتخابات داشته باشند. از جمله برنامه‌های دیگر اتحادیه پویش دانش آموزی ایرانیوم پویش دانش آموزانی که هنوز به سن رای دادن نرسیده‌اند .

تعامل با شبکه امید برای تولید محتوای تلویزیونی در شبکه شاد و نشست خبری با حضور نمایندگان ستادها و نوجوانان پیش بینی کرده‌ایم.

اسماعیل بحری زاده قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی:

نشست شورای برنامه ریزی و سیاست گذاری در خبرگزاری پانا ویژه انتخابات و توجه به این موضوع، راه اندازی پویش دانش آموزی با تهیه و تولید کلیپ های کوتاه و اهمیت حضور در انتخابات در سطوح شهرستان منطقه، بارگذاری محتوای تولیدی دانش آموزان در خبرگزاری پانا، ایجاد و راه اندازی کانال ویژه برای جشنواره انتخابات رای اولی ها از جمله موارد مورد تاکید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار