مارهای مشاهده شده در بندر انزلی سمی نیستند

رشت (پانا) - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی اعلام کرد مارهای مشاهده شده در این شهرستان غیرسمی و بی‌خطر هستند.

کد مطلب: ۱۱۸۴۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مارهای مشاهده شده در بندر انزلی سمی نیستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، سید فرشید فلاح در خصوص مارهای مشاهده شده در محوطه بندری و بلوار انزلی اظهار کرد: با اعزام تیم کارشناسی اداره کل حفاظت محیط زیست به محل تجمع مارها در سواحل بندرانزلی، علت افزایش بیش از حد این مارها مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

وی با اشاره به بومی بودن این مارها توضیح داد: طبق بررسی کارشناسان، مارهای مشاهده شده در این ناحیه از نوع مار «چلیپر»یا Natrix tessellata هستند و این گونه از مارها آبی و کاملا غیرسمی هستند و خطری برای شهروندان ندارند.

وی فصل زاد و ولد مار چلیپر را یکی از دلایل رویت بیش از حد این جانور عنوان و خاطرنشان کرد: علت افزایش قابل توجه این نوع مار آبی ایجاد یک زیستگاه مطلوب و وجود منابع غذایی کافی اعم از بچه ماهی، موش و غیره در منطقه موج شکن انزلی است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی، درباره جثه بزرگ مارهای مشاهده شده اظهار کرد: اندازه این مار بستگی به محیط زندگی و رژیم غذایی دارد و طبق مشاهدات و بررسی های صورت پذیرفته طول این مار گاهی به ۱.۲ متر و وزن آن به حدود ۷۰۰ گرم می رسد.

مار آبی چلیپر گونه بومی مار در حوزه تالاب انزلی است که با وجود پناه، غذا و امنیت (نداشتن شکارچی طبیعی ) و شرایط مناسب زاد آوری در محدوده اسکله تراکم جمعیتی آن در این منطقه زیاد شده و با توجه به اینکه این گونه شناگر خوبی در آب است به راحتی در محدوده بندری جابجا شده و گستره انتشار خود در این محدوده را افزایش داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار