علاج واقعه قبل از وقوع؛

شناسایی مناطق بحرانی حریق در جنگل‌های ارسباران

تبریز(پانا) - مناطق بحرانی مخاطرات حریق جنگل در آذربایجان شرقی شناسایی و برای حفاظت یا اطفاء احتمالی آتش سوزی، بلوک بندی شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۴۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی مناطق بحرانی حریق در جنگل‌های ارسباران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: این اداره کل بر اساس فراوانی آتش سوزی‌های عرصه‌های منابع طبیعی در ۱۵ سال گذشته، مناطق بحرانی را شناسایی و ضمن بلوک بندی حفاظت از این محدوده را تشدید کرده است.
علی قنبری موضوع پیش اگاهی و پیشگیری از وقوع آتش سوزی را بسیار مهم دانست و افزود: بر اساس بند ۹ و ۱۰ فصل سوم شیوه نامه فنی و اجرائی بهره برداری از مراتع کشور، مرتع داران و بهره برداران منابع طبیعی مکلف به پیشگیری و اطفاء حریق احتمالی در مراتع هستند و در صورت عدم همکاری مرتع داران پروانه چرای آنان باطل خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت جنگل‌ها و مراتع به عنوان نعمت خدادادی، بر ضرورت همکاری و تعامل نهاد‌های مختلف به ویژه آحاد جامعه و بهره برداران منابع طبیعی در پیشگیری و اطفاء به موقع حریق تاکید کرد و گفت: جنگل‌های ارسباران به لحاظ اهمیت اکولوژیکی و تنوع زیستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: ۱۱ هزار هکتار از جنگل‌های ارسباران در شهرستان هوراند واقع شده است که باید با حضور مستمر در عرصه‌های منابع طبیعی و گشت و مراقبت از هر گونه وقوع آتش در این عرصه‌ها جلوگیری کرد.

آذربایجان‌شرقی دارای ۱۸۸ هزار هکتار جنگل‌ است که ۱۶۴ هزار هکتار آن به جنگل‌های ارسباران تعلق دارد و در ۶ شهرستان استان گسترده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار