اطلس خطرپذیری جغرافیایی دانش آموزان ناحیه 2 زاهدان تدوین شد

زاهدان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان گفت در سال تحصیلی جاری اتفاقات بسیار ارزشمند و درخشانی در حوزه مشاوره رخ داده است که از جمله آنها می توان تهیه و تدوین اطلس خطر پذیری جغرافیایی دانش آموزان این ناحیه را نام برد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
اطلس خطرپذیری جغرافیایی دانش آموزان ناحیه 2 زاهدان تدوین شد

داود صیاد، در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه هوش هیجانی اظهار کرد: اطلس خطرپذیری جغرافیایی دانش آموزان این ناحیه به ما این امکان را می دهد تا به راحتی بر اساس خط سیر هر یک از مدارس در جغرافیای این ناحیه و متناسب با بیشترین آسیب های اجتماعی مبتلا به مدارس، برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان تاکید کرد: وجود یک کار علمی همانند اطلس خطرپذیری جغرافیایی دانش آموزان می توانند علاوه بر آموزش و پرورش و نهادهای درگیر با این موضوع به دستگاه های اجرایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند، خوراک داده‌ ای دقیق و علمی تزریق کند.

وی ادامه داد: وقتی محتوای علمی و دقیقی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در اختیار ما قرار گرفته است می‌طلبد تا بر اساس آن برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

صیاد عنوان کرد: موضوع هوش هیجانی به لحاظ اهمیت آن، از ابتدای ورود به این ناحیه مورد تاکید گرفته است زیرا متاسفانه علم آکادمیک که در دانشگاه‌ها فرا می گیریم بعضاً تک بعدی است.

وی افزود: در واقع همه‌ ما در حوزه رایانه و شبکه، اطلاعاتی را فرا گرفته ایم اما با پیشرفت تکنولوژی، ممکن است این اطلاعات هیچ کاربردی را نداشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان ابراز کرد: موضوع تک بعدی علوم در حوزه‌های مختلف نیز نمایان است. این در حالی است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشته اند.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از سیلابس درسی دانشگاه‌های ما ترجمه‌ غرب است در حالی که منابع غنی ایرانی اسلامی ما حداقل در حوزه‌ انسانی به جرأت می‌توان گفت کافی و وافی است.

صیاد گفت: هوش هیجانی کنترل و شناخت دقیق احساسات و عواطف خود و دیگران است که یکی از موارد مغفول مانده در مجموعه هاست.

وی افزود: هوش هیجانی برای مدیران با توجه به اینکه مرجع بسیاری از مخاطبان هستند دارای اهمیت فراوانی است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان بیان کرد: در حوزه اداری هوش هیجانی زمانی که بدانید مخاطب شما چه احساسی و عاطفی دارد یقیناً می‌تواند در پاسخگوی شما تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: ما یک هوش منطقی IQ داریم که عمدتاً با نگاه کنکور محوری که در جامعه رواج دارد همه با آن آشنا هستند و به آن توجه می‌شود و یک هوش هیجانی EQ که کمتر کسی به آن توجه می‌کند.

صیاد یادآور شد: هوش هیجانی در احادیث بزرگان ما نیز یاد شده است؛ در حوزه برخورد می‌توان از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر یاد کرد که در آن نامه رگه هایی از مدیریت عواطف و احساسات مخاطب یاد شده است.

وی افزود: بسیار خرسندیم که دو تن از مدیران این ناحیه این موضوع را نسبت به سایر مدیران با اهمیت دانسته اند و به آن عمیق تر توجه کرده‌اند و برگزیده این مسابقه شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان تاکید کرد: حوزه مشاوره بایستی جزوه این مسابقه را علاوه بر آن که مجددا در اختیار مدیران مدارس قرار می‌دهد در اختیار کارشناسان اداری این ناحیه نیز قرار دهد تا اگر ارباب رجوعی با شرایط هیجانی و با سبک و سیاق رفتاری و گفتمان ناشی از عدم کنترل احساسات و عواطف وارد حیطه کاری آنان شود، بدانند در اینگونه مواقع چگونه عمل کنند.

وی گفت: با وجود بسیاری از مکتوبات موجود در حیطه هوش هیجانی عقب هستیم حتی دنیای غرب هم آنچنان که باید نتوانسته است آن را به دانش نهادینه کند و بیشتر یک مهارت محسوب شده است.

گفتنی است در این مراسم از آقای نخعی مدیر دبستان علامه حلی ۲ و سرکار خانم میری مدیر دبیرستان حضرت زینب به پاس کسب رتبه ی نخست مسابقه هوش هیجانی مدیران تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار