معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران :

انتخابات در هر کشور عامل امنیت آن کشور است

تهران (پانا) - دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران در سال1400 با حضور شکراله حسن بیگی معاون سیاسی اجتماعی استاندار و محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مدیران دستگاه‌های عضو شورا در سالن اجتماعات آیت الله هاشمی رفسنجانی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات در هر کشور عامل امنیت آن کشور است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، شکراله حسن بیگی معاون سیاسی اجتماعی استاندار در این نشست با اشاره به برگزاری انتخابات در 28 خردادماه گفت: ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری طبق تقویم زمان بندی آغاز شده و طی 5 روز آینده نیز ادامه دارد.

او واجدین شرایط رای دادن را مطابق با آخرین آمار نزدیک به 60 میلیون نفر اعلام کرد که حدود یک میلیون و چهارصد هزار نفر از آنها رای اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات با ابراز امیدواری برای حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای تصریح کرد: تلاش معاندین کمرنگ جلوه دادن انتخابات ایران است. انتخابات در هر کشور باعث امنیت آن کشور می‌شود. هر چه آرا بیشتر باشد به فرموده مقام معظم رهبری، کشور مصون است.

این مقام مسئول تاکید کرد: آموزش و پرورش همواره سهم مهمی در اجرای انتخابات در ادوار مختلف به عهده داشته و لازم است فرهنگیان آموزش و پرورش برای حضور در عرصه اجرای انتخابات و کمک به فرمانداری‌ها ترغیب و تشویق شوند.

او افزود: در حال پیگیری برنامه واکسیناسیون عوامل اجرایی هستیم تا خیالمان راحت باشد عوامل در سه روزی که کنار هم هستند دچار مشکلی نشوند.

حسن بیگی با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا در برنامه‌ریزی امتحانات و کلاس‌های تقویتی دانش‌آموزان اظهار کرد: مقرر شده است تا کلاس‌های تقویتی و جبرانی در دوره متوسطه اول طی 10 جلسه و متوسطه دوم 16 جلسه با مبلغی به عنوان هزینه هر واحد پیش‌بینی شود.

او گفت: مصوب شد تا برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی برای دانش‌آموزان بی بضاعت، با تخفیف و برخی به شکل رایگان در نظر گرفته شود تا همه بتوانند از این کلاس‌ها استفاده کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 34 درصد دانش‌آموزان استان تهران دارای اضافه وزن هستند گفت: این آمار در مقطع دوم ابتدایی از سایر مقاطع بیشتر است؛ از این‌رو مصوب شده تا شناسنامه بهداشت برای سلامت دانش آموزان صادر شود.

حسن بیگی با تاکید بر اینکه کنترل اضافه وزن دانش‌آموزان باید در برنامه ریزی‌ها لحاظ شود، بیان کرد: وزن اضافه در دانش‌آموزان پایه و اساس بسیاری از بیماری‌ها است و خصوصا" این موضوع در زنان بیشترین آسیب بدنی و روحی را ایجاد می‌کند.

او تصریح کرد: مقرر شده است تا در نقشه نوسازی مدارس، مکان ویژه ‌ای برای ایجاد محیط ورزشی در نظر گرفته شود و بودجه لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیش‌بینی شود.

در دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران عباس اورنگ، مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران، جاسم حسین پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران و فرزانه مروستی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار