تقدیر از مربیان برتر پیشتاز منطقه ۳، در سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی

تهران (پانا) - سازمان دانش آموزی فلسفه و ماموریت مهمی دارد که آن را می شود در اساسنامه و مرامنامه آن دید. در واقع فلسفه اصلی سازمان همان رشد اجتماعی دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۱۸۴۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از مربیان برتر پیشتاز منطقه ۳، در سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی

به گزاش خبرنگار پانا، همزمان با سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی، از مربیان برتر پیشتاز منطقه ۳ با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.

این جلسه با حضور فیروز یار محمدی؛ معاون پرورشی وتربیت بدنی و رمضان دیوسالار؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه در محل دفتر معاون پرورشی وتربیت بدنی برگزار شد.

در ابتدای جلسه فیروز یار محمدی ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان به دانش آموزان و مربیان و با اشاره به اهمیت تربیت اجتماعی در سن دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی فلسفه و ماموریت مهمی دارد که آن را می شود در اساسنامه و مرامنامه ی آن دید. در واقع فلسفه ی اصلی سازمان همان رشد اجتماعی دانش آموزان است. هر انسانی نیاز به تربیت در ابعاد مختلف دارد که یک بعد آن تربیت اجتماعی است که بهترین سن برای تربیت همان سن دانش آموزی است. در راستای کارهای پرورشی بطور تخصصی، سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی را برعهده می گیرد. بنظر ما مسیر دستیابی به سند بنیادین تحول، سازمان دانش آموزی است.

وی افزود: اگر ما می گوییم که فرد باید قانونمند، قانون پذیر، مشارکت جو، انتقاد پذیر، دارای تفکر انتقادی، فعال و هوشمند باشد، یعنی از ماموریت سازمان صحبت کرده ایم. این ماموریت بسیار مهم است گرچه امکانات و پشتیبانی ها سنخیتی با انجام این ماموریت نداشته باشد. در سالهای گذشته سازمان دانش آموزی نهاد مستقلی بود، اما امروز هم با وجود اینکه آنطور که باید و شاید حمایت نمیشود و با وجود عدم هماهنگی امکانات و ماموریت سازمان، ما سعی کردیم در خدمت مربیان و دانش آموزان باشیم. خدا را شکر میکنیم که مربیان و دانش آموزان ما بدون چشم داشت با ما در مراسم و مسابقات و فعالیت ها همراهی کردند.

یارمحمدی افزود: دانش آموز خبرنگار، آرمیتا رزاقیان که عضو مجلس دانش آموزی منطقه و کشوری است، نماد دانش آموزان فعال است، که من به ایشان نوید میدهم که دانش آموز می تواند از بستر سازمان دانش آموزی به مراتب بالاتری در سطح اجتماع و سیاست کلان جامعه برسد. خیلی مهم است که دانش آموزی در دوران تحصیل با مبانی سیاسی، اجتماعی کشورش آشنا شود و بعدها در جامعه بتواند بعنوان یک فرد مطالبه گر حرفش را با توجه به چهارچوب های قانونی ادا کند، و به خوبی بتواند از حقوق خودش و دیگران دفاع کند.

وی در ادامه گفت: تعداد زیادی از اولیا فقط به مقوله ی درس و دانشگاه رفتن فکر می کنند و تمرکزشا بر این است. این موضوع خوب است ولی رشد تک بعدی را باعث می شود و فرد تمرینی در مهارت های اجتماعی ندارد.

در ادامه، رمضان دیوسالار ضمن عرض خیر مقدم و تبریک سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی با ارایه گزارشی از عملکرد سازمان دانش آموزی بیان کرد: فراهم کردن زمینه برای فعالیت وتربیت بیشتر دانش آموزان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی ومدیریتی وترویج فرهنگ مشارکت جویی، تعاون وهمکاری، مسئولیت پذیری، تقویت روحیه خود باوری، هویت اسلامی وایرانی وتحکیم وترویج ارزش های دینی وانقلابی که مبتنی بر فلسفه تعلیم وتربیت اسلامی است، در سازمان دانش آموزی محقق خواهد شد.

وی افزود: در واقع ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی، تحقق سیاست های آموزش وپرورش بر مبنای سند تحول بنیادین ، سیاست دانش آموزی محوری است بنابراین شعار هر دانش آموز یک نقش اجتماعی، در راستای تحقق اهداف تربیتی اسناد بالا دستی، منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در بیانیه کام دوم انقلاب وبرنامه های ابلاغی مقام عالی وزارت است.

در پایان دیوسالار ضمن تقدیر وتشکر از همه مربیان ودست اندرکاران این حوزه اظهار امیدواری کرد که ان شالله بتوانیم در روزهای پیش رو و در آینده ی نزدیک با برنامه ریزی همه جانبه شاهد تحقق اهداف یاد شده، رشد وشکوفایی هر چه بیشتر نوجوانان وجوانان عزیز کشورمان در همه عرصه ها باشیم.

لازم به ذکر است در این جلسه از مربیان برتر نفیسه رضایی، از دبیرستان دخترانه دوره دوم متوسطه فریده سلیمی، ریحانه احمدی، از دبیرستان دخترانه دوره اول حصاری فیروز کوهی، داود میرزایی، از دبیرستان پسرانه امام صادق ( ع) و آرمیتا رزاقیان، خبرنگار دانش آموز منطقه تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار