رییس ستاد انتخابات استان خوزستان؛

هر موقع با مردم صادقانه رفتار کردیم پاسخ صادقانه شنیده‌ایم

اهواز (پانا)- رییس ستاد انتخابات استان خوزستان گفت نباید با مردم بصورت تاکتیکی رفتار کنیم و هر موقع با مردم صادقانه رفتار کردیم پاسخ صادقانه شنیده‌ایم.

کد مطلب: ۱۱۸۴۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
هر موقع با مردم صادقانه رفتار کردیم پاسخ صادقانه شنیده‌ایم

رضا نجاتی رئیس ستاد انتخابات استان اظهار کرد: تمام زیرساخت‌های لازم سخت افزاری جهت برگزاری انتخابات بهینه در استان فراهم شده است.

نجاتی رئیس ستاد انتخابات استان درنشست این ستاد که ظهر امروز در استانداری برگزار شد در پاسخ به این پرسش پانا که بعنوان متولی برگزاری انتخابات پیش رو چه کارها و برنامه هایی را در دستور کار خود دارید گفت:من در تمام صحبت های خود عرض کردم با توجه به شرایطی که در کشور ما هست همه با هم باید کمک کنیم.

او بیان کرد: همه نخبگان و تاثیرگذاران اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی کمک کنند، تا در کنار هم قرار بگیریم زیرا که در همه دوره های انتخاباتی گذشته این موارد وجود داشته همه اتفاقات صورت می گر فت و همه ظرفیت‌ها پای کار می‌آمدند ، اما امسال به جهت اینکه بحث شرایط اقتصادی که در کشورمان حاکم است شرایطی که دشمن دارد به صورت جدی دنبال می‌کند تاثیر بین المللی خودش را بگذارد که مردم کمتر پای صندوق های رای بیایند.و دوم اینکه بحث بیماری کرونا هم وجود دارد و هر کدام از اینها یک تعریف راهکاری دارد و باید همه تشریک مساعی کنیم تا این انتخابات هرچه بهتر برگزار شود.

این مقام مسئول در تشریح تاثیر کرونا بر انتخابات افزود: در رابطه با بیماری کرونا باید اطمینان بخشی را به مردم عزیز مان بدهیم که نگران بیماری کرونا نباشند و شرایط بهداشتی مهیاست و اثر انگشت را برداشتیم و شعب را بصورتی تقسیم کردیم که تجمع صورت نگیرد.

رییس ستاد انتخابات استان در بخشی دیگر با اشاره اطمینان بخشی به مردم یاداور شد: در حوزه‌های دیگر بحث اطمینان بخشی به مردم در رابطه با امید به آینده بایستی مردم را امیدوار کرد .البته صادقانه با مردم صحبت کردن باید اصل کار باشد زیرا ما نمی‌خواهیم با مردم بصورت تاکتیکی رفتار کنیم هر موقع با مردم صادقانه رفتار کردیم پاسخ صادقانه شنیده ایم.

او توضیح داد : یعنی اینکه ما باید این فضا را آماده کنیم که اگر به انتخابات نه بگوییم ضررش به همه ما بر می گردد. زیرا فرایندی است که دولتی به دولت دیگر تحویل داده می‌شود و رئیس جمهور قبل نیست که حالا مجدد بخواهد بیاید چون یک دولت جدید است باید یک پشتوانه قوی بیاید.

او با اشاره به نقش نخبگان افزود :اگر در این دوره ما بتوانیم خصوصا شماهایی که در جامعه همیشه نقش داشته اید و دارید ، در بین مردم نفوذ کنید این انتخابات می‌تواند سرنوشت کشور را رقم بزند، زیرا که انتخابات امنیت و آرامش خواهد آورد، انتخابات نماد وحدت است و اینا هم می‌تواند به عنوان شاخصه هایی باشند که باید آنها را فراهم کرده و انتقال بدهیم.

نجاتی تصریح کرد :ما به هر حال جامعه ای که دور هم نشسته ایم و نخبگانی هستیم ولی بخشی از اینها در این مدت کم امکان‌پذیر نیست و در این شرایطی که تحریم هستیم و فشارهایی که بیگانگان در رابطه با اقتصاد برای ما فراهم کردند هر کدام از این موضوعات که شما می فرمایید یک چیز کلی است اما وقتی که تقسیم بندی می کنیم هرکدام در حوزه خودش باید تلاش کند که مردم مشارکت کرده و اطمینان بخشی برای امید به آینده به مردم بدهیم تا به سمت آینده و سرنوشت خودشان بروند. بیشتر حساسیت داشته باشند درست مثل دوره‌های قبل که داشتند و الان هم خواهند داشت.

نجاتی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به برگزاری انتخابات الکرونیکی در کلانشهر اهواز آیا زیرساختهای لازم سخت‌افزاری در استان فراهم شده است یا نه ،بیان کرد: بهر حال وظیفه داریم که همه زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم یعنی اینکه تنها یک موضوع نیست که بخواهد پیش برود، انتخابات الکترونیک یک فرایند زیرساختی نرم‌افزاری دارد که اماده شده است.

زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ، نشست‌هایی با بزرگان اقوام و نشستهایی با دستگاه‌های دیگر که یقینا اگر یکی از آن نشست ها جا بماند دیگری نمی‌تواند کارساز باشد.

او بیان کرد:همه زیرساختهایی که در این انتخابات مد نظر است مورد توجه ما قرار دارد و ما در نشست‌های ما هفتگی با فرمانداران که بصورت ویدئو کنفرانس و جلسه داریم انها را یاداوری و پیگیری کرده ایم.


نجاتی به همکاری میان بخشی دستگاه‌های مختلف در استان نیز اشاره کرد و افزود :در بحث همکاری میان بخشی باید گفت ما دستگاه‌هایی که با اجرای انتخابات نقش دارند مانند آموزشو پرورش ، مدارس، همچنین در مساجد مدیران مربوطه در جلسات حضور پیدا می‌کنند و اعلام آمادگی کردند و قرار است تمام امکانات انتخابات را که لازم است را در اختیار ما قرار دهند.

او در پایان یادآور شد: زیرساخت های فناوری در حوزه مخابرات کاملاً دارد پیگیری می‌شود و همه هماهنگی ها در سطح استان تا امروز بر اساس زمان‌بندی انجام شده است و یقینا در آینده به خوبی پیش می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار