حسین دهقان در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

تهران (پانا) - حسین دهقان، با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، نام‌نویسی کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
حسین دهقان در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

حسین دهقان، مشاور فرمانده کل قوا و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت یازدهم، بعدازظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ، برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

حسین دهقان با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: همانطور که گفته بودم بدون انتظار برای حضور و عدم حضور کسی در روز اول برای ثبت‌نام به صحنه آمدم چون معتقدم که باید کار را زودتر شروع کرد و نباید مردم را تا آخرین لحظه در تعلیق قرار داد.

وی افزود: عرصه اداره کشور عرصه حضور سلبریتی سیاسی نیست، مردم ما شایسته زندگی بهتر از این هستند و باید با مردم روراست بود و نیاز امروز ما وجود شفافیت است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: برای حل مشکلات جامعه پا به عرصه انتخابات گذاشته‌ام و در دولت من ایران با همه مردم آن فارغ از زبان، مذهب و جنسیت مطرح می‌شوند. دولت من دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است و در آن، آنها همه باهم برابرند فارغ از تفاوت‌هایی که باهم دارند.

ثبت‌نام در انتخابات از ساعت 8 صبح امروز سه‌شنبه 21 اردیبهشت آغاز شده و تا روز شنبه 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند هر روز از ساعت 8 تا 18 برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، مراجعه کنند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات به شرح زیر است:

- از رجال مذهبی، سیاسی

- ایرانی الاصل

- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

- مدیر و مدبر

- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین براساس ماده 55 قانون، مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به شرح زیر است:

- اصل شناسنامه عکس‌دار و چهار (4) برگ تصویر کلیه صفحات آن

- اصل کارت ملی و تصویر آن

- دو (2) قطعه عکس 4 × 6 جدید.

بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها، شورای نگهبان 5 روز برای رسیدگی و احراز صلاحیت‌ها فرصت دارد که در صورت لزوم تا 5 روز دیگر هم قابل تمدید است.

بعد از اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات، تبلیغات آن‌ها از 7 خرداد به مدت 20 روز آغاز می‌شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 28 خرداد 1400 به صورت همزمان برگزار می‌شود.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات 1400، 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 1 میلیون و 392 هزار و 148 نفر، رای‌اولی محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار