کدخدایی: ثبت‌نام فاقد مدارک اعتبار ندارد

ثبت‌نام‌هایی که فاقد مدارک لازم باشد اعتبار ندارد و ما هم بررسی نمی‌کنم و به نماینده خود گفته‌ایم تحویل نمی‌گیرد/اگر ناظر مدارک را تحویل نگیرد ثبت‌نام لحاظ نمی‌شود

تهران (پانا) - سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد که ما به ناظر خود در ستاد انتخابات اعلام کرده‌ایم پرونده‌های را تحویل بگیرد که مدارک آن‌ها کامل باشد، اگر ناظر مدارک را تحویل نگیرد، ثبت‌نام لحاظ نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۴۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
کدخدایی: ثبت‌نام فاقد مدارک اعتبار ندارد

عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره خودداری شورای نگهبان از دریافت مدارک نام‌نویسی داوطلبان ریاست‌جمهوری گفت: ثبت‌نام بدون مدارک، قابل قبول نیست. مصوبه ما هم به وزیر کشور ابلاغ شده و هم در این زمینه مصاحبه کردیم. اعلام کردیم در واقع ثبت‌نام‌هایی که فاقد مدارک لازم باشد اعتبار ندارد و ما هم بررسی نمی‌کنم و به نماینده خود گفته‌ایم تحویل نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه وزارت کشور اما طبق مصوبه قبلی ثبت‌نام می‌کند، گفت: آن را خود وزارت کشور می‌داند اما آن چه که ما تحویل خواهیم گرفت مدارکی است که طبق مصوبه شورای نگهبان کامل باشد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: باید مدارک را ضمیمه کنند این مدارک باید آنجا ارائه شود تا نماینده ما تایید کند که این ثبت‌نام نهایی شده است.

وی افزود: ما اعلام کردیم و وزارت کشور هم مسائل دیگری دنبال می‌کند و ما راهکارمان همین است و وزارت کشور می‌خواهد کسانی بیایند حضور داشته باشند. ما که نمی‌توانیم مانع شویم.

کدخدایی درباره اینکه آیا ناظر شورای نگهبان پرونده‌ها را تفکیک می‌کند یا نه گفت: نهایتا ناظر ما است که باید تایید کند آن هم تایید نخواهد کرد. اگر ناظر مدارک را تحویل نگیرد ثبت‌نام لحاظ نمی‌شود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، همچنین صبح امروز در برنامه پیک بامدادی رادیو، گفت: شورای نگهبان به هیچ عنوان ادعایی ندارد که قانون‌گذاری کرده است و در واقع این یک مصوبه‌ای است که ما در طول انتخابات چنین تصمیماتی را داریم و به وزارت کشور اعلام می‌کنیم و وزارت کشور هم اجرا می‌کند.

وی افزود: به طور مثال، در دوره گذشته، تشخیص اعضای شورای نگهبان این بود که انتخابات نباید از ساعت 24 عبور کند، این مصوبه را به وزارت کشور اعلام کردیم و وزارت کشور نیز اجرا کرد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: شرایط ثبت‌نام‌ها را هم به وزارت کشور اعلام کردیم و نهایتا پرونده ثبت نام کنندگان باید برای بررسی صلاحیت به شورای نگهبان ارسال شود، این مصوبه اصلا قانون گذاری نیست و مصوبات لازم الاجرا در دستگاه‌های مشابه همانند مجمع تشخیص مصلحت اگر مصوبه ای دارد باید اجرا شود. تصمیاتی که شورای نگهبان در باب نظارت می‌گیرد و به وزارت کشور اعلام می‌کند و وزارت کشور ملزم به اجرا آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار