در گفت‌وگو با پانا:

اکرمی: داوطلبان انتخابات از ارائه وعده‌های فریبنده پرهیز کنند

باید در گود باشیم و انتقاد هم بکنیم، ولی کنار گود باشیم و انتقاد کنیم حتما نتیجه‌ای نخواهد داد/انباری از قانون داریم که اگر درست از آن‌ها استفاده کنیم یقینا مشکلات کاهش پیدا می‌کند

تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری بر ضرورت پرهیز داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از ارائه وعده‌های فریبنده و خلاف واقع به مردم تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۴۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اکرمی: داوطلبان انتخابات از ارائه وعده‌های فریبنده پرهیز کنند

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با پانا بر ضرورت دوری نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از شعارزدگی تاکید کرد و گفت: «هر کسی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری داوطلب می‌شود باید به چند نکته توجه کند. نکته اول ظرفیت‌های کشور است که از این نظر با توجه به نیروی انسانی و امکانات و نقدینگی و ... ایران اسلامی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است. همچنین داوطلب انتخابات باید نیازهای کشور را حفظ باشد، هم گرفتاری‌هایی که کرونا در بخش سلامت به وجود آورده و هم نیازهای مختلف دیگر که همه هزینه دارد و نیازمند بودجه است. داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری باید از همه نیروهای موجود کشور، همه کسانی که جمهوری اسلامی و قانون و ولایت فقیه را قبول دارند، به نحو شایسته استفاده کند.»

وی ادامه داد: «ما نیرو کم نداریم ولی متاسفانه مشورت، ارتباط، اعتماد و کمک گرفتن از آن‌ها بسیار در جامعه ما ضعیف است. ما باید با نیروی تعاون، جامعه را به کار بگیریم و از امکانات موجود جامعه استفاده کنیم. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری باید این شرایط را رعایت کند و از دادن وعده‌های خلاف، فریبنده و ظاهرفریب به مردم پرهیز کند.»

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری افزود: «مردم ما در طول این سالیان انقلاب خود را شناخته‌اند، کشور و امکانات کشور را شناخته‌اند. ما در ایران همه چیز داریم و هنر در این است که به درستی از آن‌ها استفاده کنیم.»

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه باید باور را در میان مردم توسعه دهیم و محکم و مستحکم بسازیم، گفت: «باید به مردم بگوییم که این گره به دست خودمان باز می‌شود و باید انتظاری از بیگانه نداشته باشیم که او بیاید گره‌های ما را باز کند. اگر باور را در میان مردم تقویت کنیم یقینا مردم به نظام، کشور و رشد و ترقی کشور علاقه‌مند هستند و با شور و اشتیاق در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.»

وی همچنین تاکید کرد: «باید عملکردها را هم از همدیگر تفکیک کنیم. اگر مسئولی در کارش موفق نبوده است نباید این را به پای نظام و انقلاب و ریاست‌جمهوری بگذاریم. با نیامدن و قهر کردن چیزی نه تنها حل نمی‌شود بلکه به مشکلات هم اضافه خواهد شد. باید در گود باشیم و انتقاد هم بکنیم، ولی کنار گود باشیم و انتقاد بکنیم، حتما نتیجه‌ای نخواهد داد.»

اکرمی در پایان افزود: «رئیس‌جمهور آینده حتما باید بر خودکفایی و خوداتکایی در داخل کشور اهتمام داشته باشد. باید به خودمان متکی باشیم. هنر در این است که ما از نیرو و ظرفیت موجود کشور به‌جا و درست اضافه کنیم. نباید مثلا کالا داشته باشیم اما احتکار کنیم، در داخل بتوانیم تولید کنیم اما از خارج وارد کنیم. باید نظارت را جدی بگیریم. ما هم اکنون انباری از قانون داریم که روی زمین مانده است، اگر درست از قانون استفاده کنیم و نظارت را هم دقیق انجام دهیم یقینا مشکلات کاهش پیدا میکند. با خارج از کشور هم با عزت، حکمت و مصلحت می‌توانیم ارتباط داشته باشیم و از آنها هم کمک بگیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار