برگزاری نشست هیئت رئیسه مجالس دانش آموزی استان و مناطق خراسان رضوی

مشهد(پانا)- نشست هیئت رئیسه مجالس دانش آموزی استان و مناطق خراسان رضوی با حضور مدیر کل و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست هیئت رئیسه مجالس دانش آموزی استان و مناطق خراسان رضوی

حسین شادکام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در این جلسه ضمن تبریک پیشاپیش عید فطر و ۲۱ اردیبهشت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی گفت: مطالبی که توسط نمایندگان دانش آموزان بیان شد دقیق و کارشناسانه بود و در مسائل مختلف هم ورود خوب داشتند و هم تبیین و استنتاج خوبی از مباحث مطرح شده ارائه کردند.

وی ادامه داد: مجلس دانش آموزی برای تربیت عملی، مسئولیت پذیری، مطالبه گری و تمرین مهارت های اجتماعی فرصت بسیار خوبی است.
شادکام افزود: مجلس دانش آموزی ماموریت های مختلفی دارد، نمایندگی ارائه مطالبات دانش آموزان و مطالبه گری از ماموریت های مجلس دانش آموزی است. جوان باید مطالبه گری کند، البته با رعایت حدود و حریم های آن، نباید اجازه دهیم دانش آموزان و جوانان خنثی و منفعل باشند.
وی با بیان اینکه در دوره کرونا در حوزه پرورشی گرفتار افت اثر شدیم افزود: در آموزش نیاز به ارتباط چهره به چهره هستیم که در حوزه تربیتی این موضوع بسیار مهمتر است، کانون‌ها و اردوگاه های ما که موقعیت های تربیتی ایجاد می کرد در این دوران تقریبا تعطیل است و فعالیت های ما محدود شده و تنها در فضای مجازی دنبال می شود که از این بابت آسیب دیدیم‌. ما امروز در اثرگذاری تربیتی از حیث فعالیت‌های حضوری محروم هستیم.
وی گفت: یکی از مطالبه هایی که در نطق های دانش آموزان بیان شد، تقدم مسائل تربیتی بر آموزشی است، از نگاه پروردگار در آموزه های دینی به ویژه قرآن هم تزکیه بر تعلیم مقدم است. در عصاره و چکیده سند تحول بنیادین نیز تربیت بر تعلیم تقدم دارد. الیته تقدم تربیت به معنای تنها فعالیت های پرورشی نیست،از آموزگاران و دبیران دروس دیگر هم پیگیری مباحث تربیتی انتظار می رود.

در این نشست دانش آموزان، فاطمه بیارجمندی از سبزوار، سید مرتضی سنجر موسوی از ناحیه 7 مشهد، محمد تحققی از طرقبه، علی داریتی از کاشمر، کوثر قربانی از نیشابور و زینب خورشیدی از تربت حیدریه ایراد نطق داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار