ممنوعیت تردد سراسری بین استانی از فردا + جزئیات

تهران (پانا) - طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت تردد سراسری بین استانی از فردا سه‌شنبه اعمال می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۸۳۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت تردد سراسری بین استانی از فردا + جزئیات

بنابر اعلام وزارت بهداشت از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد دو میلیون و ۶۵۴ هزار و ۸۱۱ نفر به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد دو میلیون ۱۰۹ هزار و ۷۰۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۷۴ هزار و ۹۱۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کشور درگیر پیک چهارم کرونا است و هر چند به گفته سعید نمکی، وزیر بهداشت از قله موج چهارم عبور کرده است اما با توجه به شناسایی موارد جدید از ویروس جهش یافته در جنوب کشور، باید مراقبت بیشتری صورت بگیرد تا کشور بازهم درگیر موج جدیدی که خطرناک‌تر از موج‌های قبلی است نشود.

از طرفی ماه رمضان رو به پایان است و در پایان این ماه تعطیلات عید سعید فطر قرار دارد که با توجه به وضع بیماری کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا تدابیر ویژه‌ای را برای تعطیلات پایان هفته در نظر گرفته است. بر اساس دستور ممنوعیت تردد بین استانی در همه مناطق کشور اعم از قرمز، نارنجی و زرد صادر شده است که طبق آن از ساعت ۱۴ فردا سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، اعمال می‌شود و بر اساس آن همه ترددهای بین استانی در همه شهرها اعم از قرمز، زرد و نارنجی ممنوع خواهد بود.

طبق این مصوبه کلیه سفرها و عبور و مرور بین استانی ممنوع اعلام شده است‌. این ممنوعیت‌ها استان تهران و البرز یک استان درنظر گرفته می‌شود و ممنوعیت تردد شامل حال این دو استان نمی‌شود.

در عین حال طبق اعلام وزارت بهداشت، موضوع محدودیت تردد شبانه همچنان برقرار است.

میزان جریمه متخلفان

همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا برای متخلفان کرونایی جرایمی را در نظر گرفته است، به طوری که جریمه تردد در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان است. البته پیش از این تردد در شهرهای زرد مشمول جریمه نمی‌شد اما در مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد در شهرهای زرد هم مشمول جریمه شده و در این زمینه هم ۵۰۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار