معلم اصفهانی با وجود ۳ بار عمل جراحی، دست از تدریس نکشید

اصفهان (پانا) - یک دبیر علوم تجربی ناحیه ۲ اصفهان که به عنوان معلم نمونه استان انتخاب شد، در شرایط عجیب و سختی به دانش‌آموزانش تدریس می‌کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
معلم اصفهانی با وجود ۳ بار عمل جراحی، دست از تدریس نکشید

مژگان عقدک، از معلمان استان اصفهان، که ۲۷ سال سابقه کار و مدرک کارشناسی علوم تجربی دارد. او در دبیرستان رحمت ۱ ناحیه ۲ اصفهان که ۲۴۵ دانش آموز در ۷ کلاس درس مشغول تحصیل هستند، تدریس می کند.

عقدک در گفت‌وگو با پانا می‌گوید: «بزرگترین حسن کار کردن و ارتباط داشتن با دانش آموزان نوجوان این است که باعث می شود، شور و نشاط در روحیه معلم اثر مستقیم داشته و معلم تقریبا سن خودش رو فراموش می کند.»

این معلم نمونه استانی در خصوص شرایط آموزش در دوران کرونا ادامه می‌دهد:«اداره کلاسهای مجازی تجربه سخت و سنگین و در عین حال شیرینی بود که من از سالهای گذشته به طور محدود ولی مستمر، آن را تجربه کرده بودم. در واقع نه تنها غافلگیر نشدم که اطلاعات نرم افزاری و پیش زمینه ای برای آموزش آنلاین و آفلاین و تهیه محتوای الکترونیکی و...را داشتم. ولی با همه این تجربیات، تدریس مجازی چندین برابر سخت تر و وقت گیرتر از تدریس حضوری است که الزاما همکاری اعضای خانواده، همسر و فرزندان را می‌طلبد.»

عقدک بیان می‌کند:«آنچه مهم است و در ترسیم آینده نقش موثری دارد نمره نیست، مهارت در تفکر و اندیشیدن همراه با لذت مطالعه و یادگیری است. امیدوارم دانش آموزان درس خواندن را مطالعه حساب نکنند و حتما سهمی برای مطالعه روزانه کتاب غیر درسی در نظر بگیرند. در این سال تحصیلی ۳ بار راهی اتاق عمل و مجبور به انجام عمل جراحی شدم. ولی کلاس را به حال خود رها نکردم و انصافا که دانش آموزان خیلی خوب با من همکاری کردند.»

عقدک در خصوص معلم نمونه شدن در استان عنوان می‌کند:«از اینکه معلم نمونه استانی شده ام، احساس خاصی ندارم. قبلا هم ۳ بار معلم سرآمد ناحیه شدم. فقط از یک جهت خوشحالم که امسال اولین سالی بود که با وجود برخی کاستی ها، متر و معیار این رقابت، درست انتخاب شده و معلمان با نوع کار و میزان تلاشی که در امر تدریس و فرایند یاددهی- یادگیری داشتند، سنجیده شده و انتخاب شدند. آیتم هایی مانند سابقه، ساعات ضمن خدمت، تعداد تقدیری، مدرک تحصیلی، تعداد تالیفات و... که هیچ ارتباطی با توانمندی اجرایی، تدریسی و کلاسداری معلم نداشت، کاملا حذف شده و به طور خالص «هنر معلمی» مانند نوع و شکل ارائه و تفهیم مطالب و جذب دانش آموز مد نظر بوده است.»

او تاکید می‌کند:«با این که مولف ۱۰ کتاب آموزشی هستم و ۴ تالیف غیر درسی در زمینه شعر و ادبیات زیر چاپ دارم و با این که داور جشنواره ها و طراح سوالات مسابقات و مدرس دوره های غنی سازی و بازآموزی کتابهای جدید التالیف و... بوده و هستم، ولی بسیار خوشحالم که هیچ کدام از این موارد نقشی در انتخاب معلم سرآمد نداشته اند و صرفا کار و نوع تعامل با دانش آموز مورد بررسی قرار گرفته است.»

خبرنگار: رها فتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار