محسن بیگی تشریح کرد

جزئیات پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری امتحانات

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات پروتکل‌های بهداشتی درنظر گرفته برای برگزاری امتحانات دانش‌‌آموزان توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری امتحانات

محمد محسن بیگی مدیر کل دفتر سلامت صبح امروز 20 اردیبهشت ماه با حضور در برنامه انتهای الوند شبکه دو سیما با موضوع بررسی و تبیین چگونگی برگزاری حضوری امتحانات نهایی اظهار کرد: سال گذشته نیز شرایط امسال را داشتیم و تمام پروتکل‌ها را مدنظر گرفتیم در سال جدید نیز این موضوع با توجه به شرایط جدید مورد بازبینی قرار گرفته است و امروز به استان‌ها ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته 4 هزار حوزه امتحانی در پایه 12 داشتیم افزود: اکنون 6 هزار و 700 پایگاه و 640 هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم داریم فاصله دانش‌آموزان از هر طرف 2 متر پیش بینی شده و هر دانش‌آموز 4 مترمربع فضا دارد در بحث تهویه نیز سالن‌ها در شرایط بهتری قرار گرفته اند.

محسن بیگی ادامه داد: تاکید کردیم هرجایی که امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود دارد این کار صورت بگیرد تا از دغدغه‌ها کاسته شود.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: همکاری عوامل اجرایی، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برای رفت و آمد دانش‌آموزان مهم است توصیه کردیم تجمع قبل و بعد از ورود به سالن مدیریت شود و زمان ورود به سالن گسترده تر باشد.

در پایه نهم امتحانات به صورت مدرسه ای برگزار می‌شود

وی اظهار کرد: در پایه نهم امتحانات به صورت مدرسه ای برگزار می‌شود لذا تراکم در حوزه‌های امتحانی این پایه کم و حدود 30 دانش‌آموز است. در حوزه امتحانی پایه دوازدهم یک نفر مراقب سلامت در حوزه نظارت کافی را دارد و از سوی شبکه‌های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز این نظارت‌ها صورت می‌گیرد.

محسن بیگی گفت: کد ملی تمام دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون را در اختیار وزارت بهداشت دادیم و در سامانه ماسک وضعیت آنان چک خواهد شد.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: برای دانش‌آموزانی که کرونا دارند یا مشکوک هستند در فضای قرنطینه و جداگانه برگزاری آزمون را درنظر گرفتیم افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند نیز به صورت جداگانه امتحان می‌دهند. در خوداظهاری هر فردی که اعلام کند که هنگام برگزاری امتحانات علائم دارد جداگانه امتحان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار