در گفت‌وگو با پانا:

کنعانی‌‎مقدم: جناح‌های سیاسی قواعد بازی رقابت را رعایت کنند

متأسفانه عده‌ای، بعضی افراد یا جریان‌ها را ضدانقلاب و خودشان را انقلابی می‌دانند/عده‌ای هنوز نامزد انتخابات نشده‌اند شعار پوپولیستی می‎‌دهند که واقعا خطرناک است/جناح‌ها مردم را درگیر چالش سیاسی نکنند/اگر نامزدی برنامه‌محور نیست وعده عجیب هم ارائه نکند

تهران(پانا) - دبیرکل حزب سبز ایران با بیان اینکه اکنون دچار یک دوقطبی خطرناک در جامعه هستیم که عده‌ای، بعضی افراد یا جریان‌ها را ضدانقلاب و خودشان را انقلابی می‌دانند، تاکید کرد جناح‌های سیاسی باید قواعد بازی رقابت را رعایت و مردم را درگیر چالش‌های سیاسی نکنند.

کد مطلب: ۱۱۸۳۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کنعانی‌‎مقدم: جناح‌های سیاسی قواعد بازی رقابت را رعایت کنند

حسین کنعانی‌مقدم از فعالان سیاسی اصولگرا با تأکید بر اینکه در رقابت‌های سیاسی مانند انتخابات دوقطبی یا چندقطبی‌سازی اتفاق خواهد افتاد به پانا گفت: «دوقطبی که برخلاف اصول انقلاب باشد ایراد دارد و خطرناک است. یعنی بخواهیم افراد را براساس حق و باطل، انقلابی و ضدانقلاب، جنگ‌طلب و اهل سازش تقسیم‌بندی کنیم.»

وی ادامه داد: «در انتخابات ریاست‌جمهوری همه دنبال فرد اصلح هستند و مردم نیز می‌خواهند در تعیین سرنوشت خودشان سهیم باشند. بنابراین هر فردی که توسط آرای مردم به عنوان رئیس‌جمهور منتخب برگزیده شد همه باید او را رئیس‌جمهور قانونی کشورمان بدانند و از وی حمایت کنند.»

دبیرکل حزب سبز ایران تصریح کرد: «بعد از اعلام نتایج نباید بر هیچ فرد یا گروهی برچسب بزنیم و بگویم این‌ها شکست خوردند یا آن‌ها در اقلیت هستند چراکه چنین رفتار و اقدامی دوقطبی‌سازی خطرناک محسوب می‌شود.»

کنعانی‌مقدم افزود: «متأسفانه الان هم در جامعه دچار این دوقطبی شده‌ایم و عده‌ای، بعضی افراد یا جریان‌ها را ضدانقلاب و خودشان را انقلابی می‌دانند. بالاخره در کشورمان جریان و کاندیداهای اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل داریم و هرکدام از آنان برنامه‌های خاص خود را دارند. مهم آن است که جناح‌های سیاسی قواعد بازی رقابت را رعایت و مردم را درگیر چالش‌های سیاسی نکنند.»

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه نباید در جامعه و میان جریان‌ها جنگ قدرت رخ بدهد و همه باید به دنبال رقابت سیاسی باشند، گفت: «عده‌ای هنوز کاندیدای ریاست جمهوری نشده‌اند اما از الان درحال شعار دادن هستند و عمدتاً هم شعار پوپولیستی می‌دهند. عده‌ای دیگر چنان وعده‌هایی را به مردم می‌دهند که مشخص است قانون اساسی را تابه‌حال نخوانده‌اند و از اختیارات رئیس‌جمهور خبر ندارند.»

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی اظهار کرد: «چنین وعده‌ها و شعارهایی واقعاً خطرناکند چراکه مردم را وارد مطالبات غیرقابل تحقق می‌کنند. سیاست‌های کلی نظام، برنامه‌های توسعه و... جزو مسائل راهبردی کشورمان است. اگر کاندیدایی برنامه‌محور نیست حداقل شعار و وعده‌های عجیب ارائه نکند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار