برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم و سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی

شهرکرد(پانا) - مراسم بزرگداشت مقام بزرگ معلم و سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم و سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی

این مراسم به صورت ویدیو کنفرانس در سراسر کشور و با حضور مسئولین آموزش و پرورش استانی برگزار شد.

حبیب الله رضایی رئیس سازمان دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری در ابتدای برنامه گفت : باید دانش آموز محوری را باور کنیم و زیر ساخت های لازم برای مشارکت دانش آموزان را ایجاد کرده و ضمن تقویت آنها از وجودشان در تصمیم گیری ها بهره گیریم.

وی در رابطه با برنامه های پیش روی سازمان گفت: تشکیل جلسات مجالس دانش آموزی در مراکز شهرستان ها و شورا های دانش آموزی مطالبه ماست اما متاسفانه در برخی مناطق به خوبی صورت نمی‌گیرد.

رضایی ادامه داد : مدیران ادارات آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید دقت لازم را داشته باشند که در مدارسی که ظرفیت تشکیل گروه‌های پیشتاز را دارند در زمان صدور ابلاغ در خصوص تشکیل گروه های پیشتاز با مدیران هماهنگی لازم را صورت دهند.

وی همچنین از مدیران، معاونین پرورشی، مربیان و دانش آموزانی که در طول این یک سال برای اجرا بسته تحولی زحمت کشیدند و باعث پیشرفت سازمان دانش آموزی شدند تشکر کرد.

در ادامه فرج الله اعرابی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته معلم و سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی گفت : ورود دانش آموزان به عرصه های مختلف اجتماعی و بالا بردن اعتماد به نفس آنها و واگذار کردن امورات مختلف از همین سنین هم در مدارس هم در جامعه به این عزیزان از اهداف مهم سازمان دانش آموزی است و خوشبختانه این سازمان توانسته است بسیار خوب در این عرصه عمل کند.

اعرابی همچنین افزود : در همین سال گذشته بخاطر وجود فضای مجازی توانستیم بسیاری از فعالیت های سازمان را به نمایش بگذاریم از جمله تشکیل شورای های دانش آموزی مجازی ، تشکیل مجلس شورای دانش آموزی که امسال در شهرستان ها تشکیل شد ، تربیت خبرنگاران پانا و جشنواره های مختلفی که در فضای مجازی شکل گرفت.

در بخش پایانی این جلسه جهانگیر دوستی ایرانی رییس اداره فرهنگی هنری ضمن اشاره به ظرفیت‌های سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی هم اکنون مانند یک جوان ۲۲ سالهٔ برومند و پر تلاش است که به عنوان بازوی قدرتمند آموزش و پرورش می‌تواند در امر مهارت آموزی دانش آموزان و آماده سازی آنان برای ورود به جامعه نقش بزرگی ایفا کند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم و همزمان در کلیه مناطق و شهرستان ها، به علت شرایط کرونایی به چند تن از مربیان و دانش آموزان پیشتاز بصورت نمادین لوح تقدیر اهدا و از زحمات آنان تجلیل بعمل آمد.

خبرنگار پانا : حسین اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار