رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز اعلام کرد:

کشف 912 هزار کیلوگرم کالای اساسی دپو شده در البرز

کرج (پانا)- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز اعلام کرد طی بازرسی های صورت گرفته توسط بازرسی این سازمان و دیگر دستگاه های همکار در سه انبار واقع در شهرستان کرج مقدار 912 هزار کیلوگرم کالای اساسی مشمول، کشف شد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کشف 912 هزار کیلوگرم کالای اساسی دپو شده در البرز

رامین ربیعی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: موجودی این انبارها در سامانه جامع انبارها به ثبت نرسیده اند و با توجه به آنکه کالاهای اساسی مذکور، همگی ارز مرجع دریافت کرده اند از مرحله واردات تا انبار، عرضه و مصرف آن باید تحت نظارت باشد به همین دلیل ثبت موجودی هر انباری، خصوصاً انبار کالاهای اساسی در سامانه جامع انبارها الزامی است.

وی ادامه داد: در اولین انبار 160 هزار کیلوگرم شکر سفید و یک هزار و 500 کیلوگرم روغن مایع خوراکی به ارزش 18 میلیارد ریال کشف شد. در انبار بعدی نیز 22 هزار کیلوگرم برنج به ارزش 6 میلیارد و 600 میلیون ریال کشف شد.

ربیعی درباره انبار سوم اظهار کرد: در این انبار نیز به میزان 92 هزار کیلوگرم روغن نباتی و 637 هزار کیلوگرم شکر سفید به ارزش 58 میلیارد ریال کشف شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درباره ارزش وزنی این کالاها اضافه کرد: ارزش وزنی این کالاها 912 هزار کیلوگرم و ارزش ریالی آن 82 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد می شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال که اقلام مشمول شامل چه نظارت هایی می شود بیان کرد: با توجه به اینکه کالاهای مکشوفه جزو کالاهای اساسی اولویت یک هستند بر اساس قانون، مجموعه اقدامات تنظیم بازار شامل نحوه تعیین قیمت،‌ تامین کالا، تعیین تعرفه، موجودی، قیمت توزیع، نظارت و بازرسی بر آنها و سایر عوامل موثر بر ثبات بازار در مورد آنها اعمال می شود و تمام این زنجیره نیز باید به صورت شفاف انجام پذیرید.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان البرز در خاتمه عنوان کرد: با توجه به عدم ثبت موجودی در این انبارها، کالاهای مذکور حق خروج از انبار را نداشته و پرونده متشکله در این زمینه جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار